TR EN

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY412 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI 8 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BUSE KERİGAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bireyselleştirilmiş eğitim programlarını tanıma, uygulama ve değerlendirmeye yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Öğrenim programının ögeleri, bireyselleştirilmiş eğitim programları, aile hizmetleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının nerede ve kimler tarafından kullanılabileceğini açıklar.
Özel eğitim destek hizmetlerini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Derse Giriş, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı İle İlgili Temel Kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının Amacı, İşlevi ve İlkeleri Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının Öğeleri Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama Süreci, BEP Ekibi ve Rolleri Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Çocukların Değerlendirilmesi ve Performans Düzeylerinin Belirlenmesi Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
6 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
7 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Grup Araştırması, Bireysel Araştırma Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı İçin Uzun ve Kısa Dönemli Hedeflerin Oluşturulması Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap
10 Grup Araştırması, Bireysel Araştırma Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Programı (BAHP) Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bireyselleştirilmiş Geçiş Hizmetleri Programı Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
12 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma, Görsel Kaynaklar Farklı Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Örnekleri Hazırlama ve Sunma Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
13 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma, Görsel Kaynaklar Farklı Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Örnekleri Hazırlama ve Sunma Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
14 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma, Görsel Kaynaklar Farklı Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Örnekleri Hazırlama ve Sunma Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
15 - Genel tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ahmetoğlu, E. ve Vatansever, A. G. (2021). Özel Eğitimde Bütünleştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık
Metin, N. ve Yükselen A. İ. (2017). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Kaynaştırma. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Avcıoğlu, H. (2019). Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması. Ankara: Vize Akademik.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
4
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
2
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
4
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
3
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
3
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
2
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
3
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
4
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 4 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0