TR EN

ISI-IŞIK VE HİDROTERAPİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY144 ISI-IŞIK VE HİDROTERAPİ 2 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BÜŞRA SAYİR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fizyoterapide kullanılan yüzeyel sıcaklık yöntemlerini ve hidroterapi uygulamaları konusunda temel bilgiler ve uygulama örneklerine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Isı ve ışığın fiziksel özellikleri, yüzeyel sıcaklık ile hidroterapi uygulamalarının fizyolojik etkileri, yüzeyel sıcaklık ile hidroterapi modalitelerinin ağrı ve inflamasyon mekanizmaları üzerindeki etkileri, endikasyonları ve kontrendikasyonları, fizyoterapi ve rehabilitasyonda yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi uygulama yöntemleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Klinik koşullarda, modaliteler ile ilgili karşılaştırma yapar.
Farklı hastalıklarda uygun tedavi modalitesini uygular.
Hidroterapinin kullanım amaçları, fizyolojik etkileri ilgili temel kavramları açıklar.
Hidroterapide kullanılan testlerin amaçlarını ve uygulama yöntemlerini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Hücre/Doku Yapı ve Özellikleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
2 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma İnflamasyon Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Ağrı Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
4 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Onarım Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
5 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Isı ve Işığın Fiziksel ve Fizyolojik Özellikleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
6 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Isı Ajanları (İnfraruj ve Hotpack) Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Isı Ajanları (Parafin ve Lazer) Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Hidroterapiye Giriş, Temel Prensipler ve Uygulama Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Fluidoterapi ve Girdap Banyoları (Whirlpool) Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
11 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Duşlar ve Kelebek Banyo Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Kardiyovasküler ve Romatizmal Hastalıklarda Hidroterapi Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
13 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Nörolojik Hastalıklarda ve Lenfödemde Hidroterapi Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
14 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Balneoterapi ve Talassoterapi Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Su İçi Egzersizler (Aquaterapi) Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Harutoğlu, H. (2016) Isı Işık ve Hidroterapi
Calthrop, L. C. (2013). Hydrotherapy and physiotherapy: For bath attendants, nurses and biophysical assistants. Butterworth-Heinemann.
McKie, W. L. (1993). Scientific hydrotherapy. Health Research Books.
Becker, B. E., Bruce, E., & Andrew, J. (2004). Biophysiologic aspects of hydrotherapy. Comprehensive aquatic therapy, 2, 19-53.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
5
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
5
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
5
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
5
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
4
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
2
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 4 2 8
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 2 1 2
TOPLAM 52 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0