TR EN

MASAJ VE PALPASYON TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY247 MASAJ VE PALPASYON TEKNİKLERİ 3 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Masaj teknikleri hakkında temel teorik ve pratik bilgileri öğrenmek, masajın kullanıldığı farklı durumlarda değerlendirme ve uygulama açısından temel kavramları öğrenmek, uygulama yeteneğini geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bu konulara yönelik problem çözme becerisini geliştirmeye ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Spesifik masaj tekniklerinin mekanik, fizyolojik, psikolojik ve refleks etkileri, uygulama sonrası etkinliği belirlemede kullanılacak değerlendirme yöntemleri, pratik uygulamaları, bu yöntemlerin endikasyon ve kontraendikasyonları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tedavi masajını uygular.
Masaj yöntemleri ve tekniklerinin refleks, mekanik, fizyolojik ve klinik etkileri hakkında temel bilgileri açıklar.
Masaj tedavisini değerlendirir.
Masaj tedavisinin endike olduğu vakalarda tedavi seçeneği olarak uygular.
Masaja kontrendike olabilecek patolojileri açıklar.
Öğretilen yöntem ve teknikleri uygular.
Masaj uygulamasının klinikte kullanımına yönelik karar verme sürecini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Masajın Tarihçesi, Farklı Masaj Teknikleri, Amaçları, Uygulama Prensipleri, Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
2 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Fasyanın fizyolojisi, Genel özellikleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Klasik Masajın Genel Özellikleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
4 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Sırt Masajının Pratik Uygulaması Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
5 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Boyun Masajının Pratik Uygulaması Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
6 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Bel Masajının Pratik Uygulaması Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Genel Tekrar Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Üst Ekstremite Pratik Uygulaması Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alt Ekstremite Pratik Uygulaması Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
11 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Transvers friksiyon masajının genel özellikleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Üst Ekstremitede Transvers friksiyon Masajının Pratik Uygulamaları Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
13 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma At Ekstremitede Transvers friksiyon Masajının Pratik Uygulamaları Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
14 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Konnektif doku masajı genel özellikleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Final Sınavı Hazırlık Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yüksel İ. (2007). Masaj Teknikleri. Ankara: Alp Yayınevi
Tappan F. (1998). Healing Massage Techniques :Holistic, Classic, and Emerging Methods. Connecticut: Appleton&Lange
Andrade CR, Clifford P.' (2001). Outcome-Bsad Massage. Philadelphia : Lippincott Williams&Wilkins
Fritz S. (1995). Mosby's Fundamentals of Therapeutic Massage. St Louis: Mosby Lifeline

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
5
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
4
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
4
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
4
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
5
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
3
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0