TR EN

PEDİATRİK REHABİLİTASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY305 PEDİATRİK REHABİLİTASYON 5 4 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SUZAN AYDIN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Pediatrik hastaların fizyoterapi rehabilitasyon programlarının planlanması ve uygulanmasını öğrenmeye ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Pediatrik grupta rastlanan hastalıklarda değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pediatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını açıklar.
Pediatrik grupta fonksiyonel yetersizlik ve engele neden olan durumları açıklar.
Üst ve alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmelerini uygular.
Üst ve alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyon programını uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Pediatrik Rehabilitasyona Giriş, Temel Kavramlar Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
2 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Normal Motor Gelişim Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
3 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma İlkel Hareketler Dönemi ve Erken Dönem Nöromotor Değerlendirme Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
4 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Riskli Bebeklerde Nörolojik ve Ortopedik Muayene Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
5 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Serebral Palside Değerlendirme Yöntemleri ve Yürüme Bozuklukları Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
6 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Serebral Palside Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
7 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Bobath Tedavi Yöntemi ve Rehabilitasyonu (Özel Tutuş Teknikleri, Pozisyonlama) Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Down Sendromu ve Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
10 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
11 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Spina Bifidada Değerlendirme, Rehabilitasyon ve Ortezleme Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
12 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
13 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Tortikolliste Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
14 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Duyusal İşleme Bozuklukları ve Müdahale Stratejileri Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
15 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma Yaygın Gelişimsel Bozukluklar ve Epilepsili Çocuğa Yaklaşım Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Livanelioğlu A, Günel M.K. (2009). Serebral Palside Fizyoterapi. Ankara: Güneş Tıp Kitapevi.
Lennon S. (1996) The Bobath concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation, Physical Therapy Reviews, 1:1, 35-45.
Karaduman.A. ,Yılmaz Ö. (2016). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Cilt 2. Ankara: Pelikan Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
5
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
4
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
4
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
3
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
5
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
5
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 8 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 3 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 21 0 80
Genel Toplam 80
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0