Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHY242 | İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE II | 4 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sosyal hizmet mesleğinin en etkin şekilde yerine getirilebilmesinde insan davranışı ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi kavramaya yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İnsan davranışı ve sosyal çevreyi açıklamaya yönelik temel kavramlar, İnsan davranışı ve sosyal çevre arasındaki etkileşimi anlamaya ve açıklamaya yönelik kuramlar/yaklaşımlar, genç, orta ve geç yetişkinlik dönemlerinin biyolojik, psikolojik, sosyolojik özellikleri ve sosyal sorunları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan davranışı ve sosyal çevreye ilişkin kavramları açıklar. |
İnsan davranışı ve sosyal çevreye ilişkin kuramları açıklar. |
Psikososyal gelişim aşamalarını kategorize eder. |
Psikososyal gelişim aşamalarından yetişkinlik dönemini kategorize eder. |
Genç yetişkinlik döneminin özelliklerini açıklar. |
Orta yetişkinlik döneminin özelliklerini açıklar. |
Geç yetişkinlik döneminin özelliklerini açıklar. |
Genç, orta ve geç yetişkinlik dönemlerinin sorunlarını analiz eder. |
Genç, orta ve geç yetişkinlik dönemlerine yönelik sorunları keşfeder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Tanışma, Ders İçeriği ve Dersin İşlenişi Hakkında Bilgilendirme | Tartışma (Dersin işlenişine ilişkin görüş ve önerilerin alınması) |
2 | Literatür Tarama, bireysel çalışma | İnsan Davranışını Açıklamaya Yönelik Kavramlar | Anlatım - Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma | İnsan Davranışını Anlamaya Yönelik Geliştirilen Yaklaşımlar | Anlatım - Tartışma |
4 | Literatür Tarama, bireysel çalışma | Psikososyal Gelişim Aşamaları, Genç Yetişkinlik Dönemi, Biyolojik Özellikler, Psikolojik Özellikler | Anlatım - Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Genç Yetişkinlik Dönemi, Sosyolojik özellikler, Sosyal Sorunlar | Anlatım - Tartışma |
6 | Literatür Tarama, bireysel çalışma | Orta Yetişkinlik Dönemi, Biyolojik Özellikler, Psikolojik Özellikler | Anlatım - Tartışma |
7 | Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Orta Yetişkinlik Dönemi, Sosyolojik Özellikler, Sosyal Sorunlar, Yoksulluk | Anlatım - Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, bireysel çalışma | Geç Yetişkinlik Dönemi, Biyolojik Özellikler, Psikolojik Özellikler | Anlatım - Tartışma |
10 | Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Geç Yetişkinlik Dönemi, Sosyolojik Özellikler | Anlatım - Tartışma |
11 | Literatür Tarama, bireysel çalışma | Geç Yetişkinlik Dönemi, Yaşam Olayları ve Yaşlılık | Anlatım - Tartışma |
12 | Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Mezzo Düzey Sosyal Hizmet Uygulamaları, Aile Sorunları ve Sosyal Hizmet, Aile | Anlatım - Tartışma |
13 | Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Mezzo Düzey Sosyal Hizmet Uygulamaları, Mezzo Düzey Sosyal Hizmet Rolleri, Aile Danışmanlığı | Anlatım - Tartışma |
14 | Literatür Tarama, bireysel çalışma | Genel Tekrar | Anlatım - Tartışma |
15 | Literatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Genel Tekrar | Anlatım - Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Zastrow C., Karen K., Kirst-Ashman İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre I |
Zastrow C., Karen K., Kirst-Ashman İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre II |
Geçtan E. Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar |
Cüceloğlu D. İnsan ve Davranışı |
Şahin Taşğın N. Yoksulluk İnsan Hakları ve Sosyal Hizmetler |
Oktay. M. (2000). Davranış Bilimlerine Giriş.İstanbul. Der Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on social work's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
3 | |||||
2 |
He/she has the knowledge to evaluate the nature, source, accuracy, reliability and validity of the information.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about social work.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on social work, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
4 | |||||
2 |
He/she can use the information technologies about social work and its relevant field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on social work studies.
|
4 | |||||
2 |
He/she can find solutions to its field based problems by using scientific datas/evidences.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on social work.
|
3 | |||||
2 |
He/she can have responsibility as an individual and as a team worker in order to solve the encountered and unforeseen problems during the practices of social work.
|
4 | |||||
3 |
He/she can arrange and manage events relevant to the improvement of employees under his/her responsibility, then he/she can evaluate them.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on social work.
|
4 | |||||
2 |
He/she shows that he/she is open to progress and internalized life long learning permanently.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to social work by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
3 | |||||
2 |
He/she can share his/her thoughts about topics relevant to social work with professionals and non-professionals whom he/she cooperates by supporting his/her suggestions about solutions with quantitative and qualitative datas.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about social work's field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
4 | |||||
2 |
As an individual, he/she acts proper to his/her duty, rights and responsibilities relevant to laws, regulations, legislation and ethical rules.
|
5 | |||||
3 |
He/she can be a role model to his/her colleagues and to the society via his/her professional identity.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 104 |
Genel Toplam | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |