TR EN

SOSYAL SORUNLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SHY203 SOSYAL SORUNLAR 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi YONCA GÜNEŞ YÜCEL ATALAY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sorunlara bakış açısı ve sosyal sorunlara ilişkin temel kavramlar, kuramsal yaklaşımlar, Dünya’da ve Türkiye’deki çeşitli sosyal sorunlar ve çözümlerine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sosyal sorunların tanımlanması, sosyal sorunların tarihçesi, sosyal sorunların çeşitleri ve çözümleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Makro ve mikro sosyal sorunları açıklar.
Sosyal devlet ve sosyal refah kavramlarını açıklar.
Sosyal devlet ve sosyal refah kavramlarını ilişkilendirir.
Sosyal sorunlarla mücadele etme yöntemlerini açıklar.
Sosyal sorunları deneyimleyen dezavantajlı grupları adil ve etik bir yaklaşımla savunur.
Sosyal sorunları teorik arka planlı açıklar.
Dezavantajlı bireylere yaşadıkları sosyal sorunların çözüm yollarını gösterir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Sosyal sorun nedir? Sosyal sorun bakış açısının tartışılması Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama Sosyal sorunlar ve tarihsel gelişmesi, tarım devrimi, sanayi devrimi Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama Sosyal sorunlara kuramsal yaklaşımlar, sosyal sorun tanımları ve çeşitleri Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama Sosyal sorunlarla mücadele, sosyal politikalar ve sosyal refah devleti Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama İşsizlik Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama Türkiye'de İşsizlik Anlatım, Tartışma
7 Literatür Tarama Yoksulluk Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Vize Değerlendirme Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama Engellilik Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama Suçluluk Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama Cinsiyetçilik Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama Yaşlılık Anlatım, Tartışma
14 Literatür Tarama Uyuşturucu ve madde bağımlılığı İç ve dış göç Anlatım, Tartışma
15 - Final -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güven,H.S. (1998). Türkiye'de Sosyal Sorunlar ve Sosyal Politika. Ezgi Kitabevi
Zastrow,C.(2013).Sosyal Hizmete Giriş. Nika Yayınevi.
Sisman, Yener, and others. 2013. "Social Issues". Anadolu University Publications, Eskişehir.
Kut, Sema.(1988) Social Work Profession - Qualifications, Basic Elements, Intervention Methods, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on social work's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
3
2
He/she has the knowledge to evaluate the nature, source, accuracy, reliability and validity of the information.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about social work.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on social work, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
4
2
He/she can use the information technologies about social work and its relevant field.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on social work studies.
3
2
He/she can find solutions to its field based problems by using scientific datas/evidences.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on social work.
4
2
He/she can have responsibility as an individual and as a team worker in order to solve the encountered and unforeseen problems during the practices of social work.
3
3
He/she can arrange and manage events relevant to the improvement of employees under his/her responsibility, then he/she can evaluate them.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on social work.
4
2
He/she shows that he/she is open to progress and internalized life long learning permanently.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to social work by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
4
2
He/she can share his/her thoughts about topics relevant to social work with professionals and non-professionals whom he/she cooperates by supporting his/her suggestions about solutions with quantitative and qualitative datas.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about social work's field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
4
2
As an individual, he/she acts proper to his/her duty, rights and responsibilities relevant to laws, regulations, legislation and ethical rules.
4
3
He/she can be a role model to his/her colleagues and to the society via his/her professional identity.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 107
Genel Toplam 107
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0