TR EN

SOSYAL HİZMET YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SHY343 SOSYAL HİZMET YÖNETİMİ 5 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. KEREM AYDEMİR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Örgüt ve yönetimin temel kavramları, gelişimleri ve kuramları, kurum, kuruluş ve örgütlerde sosyal hizmet açısından yönetim süreçleri ve fonksiyonlarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Örgüt, yönetim kavramları, yönetim süreç ve fonksiyonları, yönetim kuramları, yönetici ve lider rolleri, yönetici olarak sosyal hizmet uzmanının rolleri, sosyal hizmet uzmanının örgütsel ve yönetsel süreçlerle ilişkisi ve etkileşimi, insani hizmet örgütlerinde yönetim ve sosyal hizmet bağıntısının niteliğine ilişkin bilgiler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Örgüt kavramını açıklar.
Örgütsel süreçleri açıklar.
Yönetim kavramını açıklar.
Yönetimin fonksiyonlarını açıklar.
Sosyal hizmet uzmanının rol ve işlevlerini yönetim ve liderlik açısından değerlendirir.
Ülkenin yönetim yapısı içinde sosyal hizmet uygulamalarının nasıl gerçekleştiğini açıklar.
Bir sosyal hizmet kurumunda yönetim ve yöneticilik süreçlerini düzenler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Öğrencilerle tanışma, dersin içeriği ile ilgili genel olarak bilgilendirme ve kaynak tanıtımı Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama Örgüt kavramının tanımı, örgütle ilgili kavramlar, örgütün gelişimi, örgüt türleri Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama Sosyal hizmet örgütleri ve örgüt kavramları açısından analizi Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama Yönetim kavramı, yönetim özellikleri, yönetim süreci ve yönetimin fonksiyonları Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama Yöneticinin özellikleri görevleri ve sosyal hizmet kurumları açısından analizi, Lider, özellikleri ve lider türleri Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama Yönetim Kuramları: Klasik Yönetim Kuramı Anlatım, Tartışma
7 Literatür Tarama Yönetim Kuramları: Klasik Yönetim Kuramı Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Yönetim Kuramları: Neo Klasik Yönetim Kuramı Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama Yönetim Kuramları: Modern Yönetim Kuramı Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama İnsan Kaynakları Yönetimi ve Sosyal Hizmet Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama Kalite Yönetimi ve Sosyal Hizmet Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama İnsani hizmet örgütlerinde yönetim: kapsam ve özellikleri Anlatım, Tartışma
14 Literatür Tarama Yerel/Merkezi Yönetimler ve Sosyal Hizmet Örgütleri İlişkisi Anlatım, Tartışma
15 Literatür Tarama Genel tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sarıkaya, M. (2011). Sosyal Hizmet Kurumlarında Yönetim, Nobel Yayınevi.
Öztaş, N. (2017). Örgüt ve Yönetim Kuramları: Yönetim, Otorite Kitap.
Aytaç, Ö. (2004). Örgütler Sosyolojik Bir Perspektif. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:14, Sayı: 1, 189-217.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on social work's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
4
2
He/she has the knowledge to evaluate the nature, source, accuracy, reliability and validity of the information.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about social work.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on social work, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
4
2
He/she can use the information technologies about social work and its relevant field.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on social work studies.
4
2
He/she can find solutions to its field based problems by using scientific datas/evidences.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on social work.
5
2
He/she can have responsibility as an individual and as a team worker in order to solve the encountered and unforeseen problems during the practices of social work.
5
3
He/she can arrange and manage events relevant to the improvement of employees under his/her responsibility, then he/she can evaluate them.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on social work.
5
2
He/she shows that he/she is open to progress and internalized life long learning permanently.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to social work by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
4
2
He/she can share his/her thoughts about topics relevant to social work with professionals and non-professionals whom he/she cooperates by supporting his/her suggestions about solutions with quantitative and qualitative datas.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about social work's field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
4
2
As an individual, he/she acts proper to his/her duty, rights and responsibilities relevant to laws, regulations, legislation and ethical rules.
4
3
He/she can be a role model to his/her colleagues and to the society via his/her professional identity.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 3 1 3
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 1 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 50
Genel Toplam 50
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0