Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHY345 | SOSYAL HİZMET ARAŞTIRMASI I | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sosyal hizmet alanında, etik değerlere uygun olarak, doğru ve güncel bilimsel bilginin üretilmesine ve raporlaştırılmasına yönelik bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Sosyal hizmet araştırmasına giriş, bilim ve değişen paradigmalar (pozitivist ve post pozitivist yaklaşımlar), bilimsel araştırma süreci ve araştırma konusu seçimi ve etikten tekniğe akademik yazım süreçlerinin kavranması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sosyal hizmet araştırmalarında bilimsel yöntemin önemini kavrar. |
Bilimde pozitivist ve postpozitivist paradigmaları karşılaştırmalı olarak değerlendirir. |
Seçtiği bir sosyal sorun alanında bilimsel araştırma yapabilmek üzere bilimsel süreç ve yöntem planını hazırlar. |
Bilimsel araştırmalarında örnekleme, veri toplama, veri analizi ve raporlama süreçlerini etkin olarak organize eder. |
Araştırmalarında bilimsel etiğe bağlılık gösterir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Sosyal Hizmet Araştırmasının Amacı ve Önemi, Bilimsel araştırma stratejisinin belirlenmesi, Bilimsel Araştırma Yaklaşımlarının Sınıflandırılması | Anlatım, tartışma, örnek olay |
2 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar, Yöntem, Model ve Türler | Anlatım, tartışma, örnek olay |
3 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Temel İstatistik Terminolojisi | Anlatım, tartışma, örnek olay |
4 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Örnekleme | Anlatım, tartışma, örnek olay |
5 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Alanyazın Tarama | Anlatım, tartışma, örnek olay |
6 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Akademik Yazma Teknikleri: Tez Hazırlama | Anlatım, tartışma, örnek olay, gösterip yaptırma |
7 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Akademik Yazma Teknikleri: Derleme | Anlatım, tartışma, örnek olay, gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | APA 7 Yazım Kuralları | Anlatım, tartışma, örnek olay, gösterip yaptırma |
10 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Sosyal Hizmet Araştırmasında Etik | Anlatım, tartışma, örnek olay |
11 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Bilimsel Araştırmalarda Etik | Anlatım, tartışma, örnek olay |
12 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Veri Toplama Teknikleri ve Anket Geliştirme | Anlatım, tartışma, örnek olay, gösterip yaptırma |
13 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Araştırma Sunumlarında Dikkat Edilmesi Gereken Özellikler | Anlatım, tartışma, örnek olay, gösterip yaptırma |
14 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırmanın Yeri ve Önemi | Anlatım, tartışma, örnek olay, gösterip yaptırma |
15 | Literatür tarama, bireysel veya grupla araştırma, web tabanlı çalışma | Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırmanın Yeri ve Önemi | Anlatım, tartışma, örnek olay, gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Baş, T. (2003). Anket. Anket Nasıl Hazırlanır? Anket Nasıl Uygulanır? Anket Nasıl Değerlendirilir? Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Çakır , S. ve Akgökçe, N. (2017). Kadın Araştırmalarında Yöntem. İstanbul: Sel Yayıncılık. |
Krysik, J. L. ve Finn, J. (2015). Etkili Uygulama için Sosyal Hizmet Araştırması ( E. Erbay, Çev. Edt.) Ankara: Nika. |
Kuş, E. (2009). Nicel – Nitel Araştırma Teknikleri. Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel mi? Nitel mi? . Ankara: Anı. |
Neuman, W. L. (2017). Toplumsal Araştırma Yöntemleri. Nitel ve Nicel Yaklaşımlar 1 (S. Özge, Çev.) Ankara: Yayın Odası. |
Neuman, W. L. (2014). Toplumsal Araştırma Yöntemleri. Nitel ve Nicel Yaklaşımlar 2 (S. Özge, Çev.) Ankara: Yayın Odası. |
Popper, K. R. (2019). Bilimsel Araştırmanın Mantığı. (İ. Ata ve İ. Turan, Çev.) İstanbul: YKY. |
Teater, B. (2014). Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri. Uygulama için Bir Giriş. (A. Karatay, Çev. Edt.) Ankara: Nika. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on social work's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
5 | |||||
2 |
He/she has the knowledge to evaluate the nature, source, accuracy, reliability and validity of the information.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about social work.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on social work, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
4 | |||||
2 |
He/she can use the information technologies about social work and its relevant field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on social work studies.
|
3 | |||||
2 |
He/she can find solutions to its field based problems by using scientific datas/evidences.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on social work.
|
4 | |||||
2 |
He/she can have responsibility as an individual and as a team worker in order to solve the encountered and unforeseen problems during the practices of social work.
|
4 | |||||
3 |
He/she can arrange and manage events relevant to the improvement of employees under his/her responsibility, then he/she can evaluate them.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on social work.
|
4 | |||||
2 |
He/she shows that he/she is open to progress and internalized life long learning permanently.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to social work by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
3 | |||||
2 |
He/she can share his/her thoughts about topics relevant to social work with professionals and non-professionals whom he/she cooperates by supporting his/her suggestions about solutions with quantitative and qualitative datas.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about social work's field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
5 | |||||
2 |
As an individual, he/she acts proper to his/her duty, rights and responsibilities relevant to laws, regulations, legislation and ethical rules.
|
4 | |||||
3 |
He/she can be a role model to his/her colleagues and to the society via his/her professional identity.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 4 | 2 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 12 | 2 | 24 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 61 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |