TR EN

SOSYAL HİZMET ETİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SHY443 SOSYAL HİZMET ETİĞİ 7 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sosyal hizmet etiği, sosyal hizmet mesleğinin evrensel etik kodları ve meslekle ilgili ahlaksal kurallara ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İnsani hizmetlerde değerler ve etik, sosyal hizmet etiğinin felsefi temelleri, sosyal hizmet etiği, sosyal hizmette Kant Etiği, insan hakları ve sosyal hizmet etiği, sosyal hizmet mesleğinin etik ilkeleri, sosyal hizmet mesleğinin etik değerleri, sosyal hizmet uygulamalarında etik karar verme süreci, sosyal hizmette etik ikilemler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sosyal hizmet etiğinin felsefi temellerini açıklar.
Sosyal hizmet mesleğinin etik ilkeleri ve değerlerini bağlantılandırır.
Sosyal hizmet uygulamalarında etik karar verme sürecini örneklendirir.
Mesleki uygulamaları etik ilkeler temelinde değerlendirir.
Mesleki uygulamada karşılaşabilecek etik ikilemleri değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Tanışma, Ders İçeriği ve Kaynak Tanıtımı Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama İnsan Hakları, Evrensel Değerler, Etik (Mesleki Ahlak) ve Sorumluluk Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama İnsan Hakları ve Sosyal Hizmet Etiği Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama Sosyal Hizmetin Temel Değerleri ve Etik İlkeler Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama Sosyal Hizmet Mesleğine İlişkin Etik İlkeler ve Sorumluluklar Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama Sosyal Hizmet Uygulamalarında Etik Karar Verme Süreci Anlatım, Tartışma
7 Literatür Tarama Etik Karar Vermeye İlişkin Modeller Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Yanlış Uygulamalar, Etik İhlal, Etik İkilem, Etik Sorunlar I Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama Yanlış Uygulamalar, Etik İhlal, Etik İkilem, Etik Sorunlar II Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama Yanlış Uygulamalar, Etik İhlal, Etik İkilem, Etik Sorunlar Örnek Olay İncelemesi I Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama Yanlış Uygulamalar, Etik İhlal, Etik İkilem, Etik Sorunlar Örnek Olay İncelemesi II Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama Yanlış Uygulamalar, Etik İhlal, Etik İkilem, Etik Sorunlar Örnek Olay İncelemesi III Anlatım, Tartışma
14 Literatür Tarama Yanlış Uygulamalar, Etik İhlal, Etik İkilem, Etik Sorunlar Örnek Olay İncelemesi IV Anlatım, Tartışma
15 Literatür Tarama Genel Tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Duyan, V. Sosyal Hizmet
Kuçuradi, İ. İnsan Hakları: Kavramları ve Sorunları
Zengin O., Altındağ Ö. Bir İnsan Hakları Mesleği Olarak Sosyal Hizmet
Charles Zastrow Sosyal Hizmete Giriş
Kuçuradi, İ. İnsan ve Değerleri
Gökçearslan, Çiftçi, E. Gönen, E. Sosyal Hizmet Uygulamalarında Etik Karar Verme Süreci
Ralph Dolgoff, Donna Harrington, Frank M. Loewenberg 3) Ethical Decisions for Social Work Practice
Ife, J. İnsan Hakları ve Sosyal Hizmet
Rothman J. From the Front Lines Student Cases in Social Work Ethics
Sosyal Hizmetlerde Yanlış Uygulamalar, Etik İhlaller ve Sorunlara İlişkin Bir Araştırma
Sosyal Hizmet Mesleğinin Etik İlkeleri ve Sorumlulukları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on social work's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
5
2
He/she has the knowledge to evaluate the nature, source, accuracy, reliability and validity of the information.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about social work.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on social work, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5
2
He/she can use the information technologies about social work and its relevant field.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on social work studies.
4
2
He/she can find solutions to its field based problems by using scientific datas/evidences.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on social work.
4
2
He/she can have responsibility as an individual and as a team worker in order to solve the encountered and unforeseen problems during the practices of social work.
2
3
He/she can arrange and manage events relevant to the improvement of employees under his/her responsibility, then he/she can evaluate them.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on social work.
4
2
He/she shows that he/she is open to progress and internalized life long learning permanently.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to social work by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
3
2
He/she can share his/her thoughts about topics relevant to social work with professionals and non-professionals whom he/she cooperates by supporting his/her suggestions about solutions with quantitative and qualitative datas.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about social work's field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5
2
As an individual, he/she acts proper to his/her duty, rights and responsibilities relevant to laws, regulations, legislation and ethical rules.
5
3
He/she can be a role model to his/her colleagues and to the society via his/her professional identity.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 9 2 18
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 88 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0