TR EN

SEMİNER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SHY445 SEMİNER 7 2 1 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Lisans öğrencilerinin tez aşamasına geçebilmeleri için bilimsel araştırma ve raporlama konusunda sahip olmaları gereken bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Ders, Sosyal Hizmet disiplinine ilişkin bir bilimsel araştırmanın tasarlanması, bilimsel ilkeler çerçevesinde araştırma önerisi olarak raporlaştırılması ve sunumunu içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Alanında özgün bir araştırma problemi seçer.
Problem durumuna uygun literatür taraması analiz eder.
Problem durumuna uygun olan araştırma yöntemini uygular.
Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bulguları değerlendirir.
Bilimsel araştırma önerisi tasarlar.
Araştırma önerisi hazırlama çalışmalarında bilimsel etiğe uygun çalışır.
Araştırma önerisini biçimsel ilkelere (APA) uygun olarak düzenler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, Seminer dersi içeriğinin amaç, kapsam, işleyiş ve değerlendirme süreçlerinin açıklanması. Anlatım, soru-cevap
2 Literatür tarama, bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Araştırma önerisi hazırlama, temel ilke ve kavramlar Anlatım, soru-cevap
3 Literatür tarama, bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Seminer konusunun seçimi Bireysel çalışma - geribildirim
4 Literatür tarama, bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Literatür tarama Bireysel çalışma - geribildirim
5 Literatür tarama, bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Literatür tarama Bireysel çalışma - geribildirim
6 Literatür tarama, bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Literatür tarama Bireysel çalışma - geribildirim
7 Literatür tarama, bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Araştırmanın raporlaştırılması I / Özet sunum - değerlendirme Anlatım, soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, bireysel araştırma, saha çalışması, web tabanlı araştırma Metodoloji / Veri toplama Bireysel çalışma - geribildirim
10 Literatür tarama, bireysel araştırma, saha çalışması, web tabanlı araştırma Metodoloji / Veri toplama Bireysel çalışma - geribildirim
11 Literatür tarama, bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Metodoloji / Veri analizi Bireysel çalışma - geribildirim
12 Literatür tarama, bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Metodoloji / Veri analizi Bireysel çalışma - geribildirim
13 Literatür tarama, bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Rapor hazırlama Bireysel çalışma - geribildirim
14 Literatür tarama, bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Araştırmanın raporlaştırılması I / Özet sunum - değerlendirme Anlatım, soru-cevap
15 Literatür tarama, bireysel araştırma, web tabanlı araştırma Sunum Anlatım, soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on social work's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
4
2
He/she has the knowledge to evaluate the nature, source, accuracy, reliability and validity of the information.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about social work.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on social work, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5
2
He/she can use the information technologies about social work and its relevant field.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on social work studies.
3
2
He/she can find solutions to its field based problems by using scientific datas/evidences.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on social work.
5
2
He/she can have responsibility as an individual and as a team worker in order to solve the encountered and unforeseen problems during the practices of social work.
4
3
He/she can arrange and manage events relevant to the improvement of employees under his/her responsibility, then he/she can evaluate them.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on social work.
5
2
He/she shows that he/she is open to progress and internalized life long learning permanently.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to social work by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
5
2
He/she can share his/her thoughts about topics relevant to social work with professionals and non-professionals whom he/she cooperates by supporting his/her suggestions about solutions with quantitative and qualitative datas.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about social work's field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
4
2
As an individual, he/she acts proper to his/her duty, rights and responsibilities relevant to laws, regulations, legislation and ethical rules.
2
3
He/she can be a role model to his/her colleagues and to the society via his/her professional identity.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 4 2 8
Seminer 4 2 8
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 14 1 14
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 79 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0