Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHY441T | ALAN ÇALIŞMASI I-T | 7 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin sosyal hizmet alanında teorik bilgi ve vaka analizleri üzerinden mesleki müdahale stratejilerini geliştirmeleri, analiz etmeleri ve uygulamaya yönelik bir anlayış kazanmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca, mesleki etik ilkeler çerçevesinde kriz müdahalesi, vaka yönetimi ve sosyal hizmetin farklı düzeylerinde (mikro, mezzo, makro) etkin uygulamalar hakkında bilgi ve tutum kazandırılması hedeflenmektedir. |
İçerik: | Sosyal hizmet müdahale stratejileri, bireyle ve grupla çalışma yöntemleri, vaka yönetimi, kriz ve risk yönetimi, göçmenlerle çalışma, savunuculuk stratejileri, hak temelli sosyal hizmet yaklaşımları, yenilikçi sosyal hizmet uygulamaları. Dersin ilerleyen haftalarında olgu sunumlarıyla vaka analizleri yapılacak ve her olgu sunumuna ek olarak kriz, risk, vaka yönetimi gibi konular tartışılacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Alan çalışmasının temel kavramlarını açıklar. |
Sosyal hizmet uygulamalarında bireyle ve grupla çalışma yöntemlerini karşılaştırır. |
Farklı sosyal hizmet müdahale stratejilerini analiz eder ve uygular. |
Vaka yönetimi süreçlerini planlar ve uygular. |
Kriz müdahalesi ve risk yönetimi yöntemlerini değerlendirir ve çözüm önerileri geliştirir. |
Toplumsal sorunlar karşısında hak temelli sosyal hizmet yaklaşımlarını uygular. |
Sosyal hizmette mesleki etik ilkelere uygun hareket eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Alan çalışmasına giriş ve etik ilkeler | Ders anlatımı ve sınıf tartışması |
2 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Alan çalışmasının metodolojisi | Grup çalışması ve vaka analizi |
3 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Sosyal hizmet uygulamalarında bireyle çalışma | Örnek vaka incelemesi ve sınıf içi tartışma |
4 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Sosyal hizmet uygulamalarında grupla çalışma | Grup simülasyonu ve rol oynama |
5 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Olgu sunumu | Öğrenci sunumu ve tartışma |
6 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Olgu sunumu | Öğrenci sunumu ve tartışma |
7 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Olgu sunumu | Öğrenci sunumu ve tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Olgu sunumu, Kriz müdahalesi | Öğrenci sunumu ve grup tartışması |
10 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Olgu sunumu, Savunuculuk stratejileri | Öğrenci sunumu ve vaka çözümlemesi |
11 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Olgu sunumu, Vaka yönetimi | Öğrenci sunumu ve tartışma |
12 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Olgu sunumu, Risk yönetimi | Öğrenci sunumu ve grup çalışması |
13 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Olgu sunumu, Göçmenlerle çalışma | Öğrenci sunumu ve tartışma |
14 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Olgu sunumu, Yenilikçi sosyal hizmet yaklaşımları | Öğrenci sunumu ve vaka çalışması |
15 | - | - | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sheafor, B.,Herojsi, C. (2016). Sosyal Hizmet Uygulaması. Nika Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on social work's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
4 | |||||
2 |
He/she has the knowledge to evaluate the nature, source, accuracy, reliability and validity of the information.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about social work.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on social work, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
5 | |||||
2 |
He/she can use the information technologies about social work and its relevant field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on social work studies.
|
5 | |||||
2 |
He/she can find solutions to its field based problems by using scientific datas/evidences.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on social work.
|
5 | |||||
2 |
He/she can have responsibility as an individual and as a team worker in order to solve the encountered and unforeseen problems during the practices of social work.
|
5 | |||||
3 |
He/she can arrange and manage events relevant to the improvement of employees under his/her responsibility, then he/she can evaluate them.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on social work.
|
3 | |||||
2 |
He/she shows that he/she is open to progress and internalized life long learning permanently.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to social work by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
5 | |||||
2 |
He/she can share his/her thoughts about topics relevant to social work with professionals and non-professionals whom he/she cooperates by supporting his/her suggestions about solutions with quantitative and qualitative datas.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about social work's field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
5 | |||||
2 |
As an individual, he/she acts proper to his/her duty, rights and responsibilities relevant to laws, regulations, legislation and ethical rules.
|
5 | |||||
3 |
He/she can be a role model to his/her colleagues and to the society via his/her professional identity.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 13 | 2 | 26 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 13 | 1 | 13 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 56 |
Genel Toplam | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |