TR EN

GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY205 GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ I 3 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. MEHMET SOYAL-Öğr.Gör. ONUR ŞENGÖL-Dr.Öğr.Üyesi ÖMER AKSOY-Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; Antrenman ilke ve yöntemlerine ilişkin edindiği bilgiyi kullanarak genel bir antrenman programını uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Antrenmanda temel kavramlar, antrenman ile geliştirilmesi hedeflenen özellikler, antrenmanın organizmaya etkisi, antrenman planlama ilkeleri, yüklenme dinlenme ilişkisi ve genel yüklenme ilkeleri, kondisyonel özellikler ve antrenman metotları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Antrenman bilimine ilişkin temel kavramları tanımlar.
Antrenman ilke ve yöntemlerini açıklar.
Antrenmanın motorik özelliklere etkisini tartışır.
Yüklenme ve dinlenme ilişkisinin performans üzerine etkilerini açıklar.
Antrenman ilke ve yöntemlerine ilişkin edindiği bilgiyi kullanarak antrenman programını uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Derse giriş, antrenman, antrenman bilimi ve temel kavramları Anlatım, soru, cevap yöntemi
2 Literatür tarama Antrenmanın ilkeleri Anlatım, soru, cevap yöntemi
3 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Yüklenme Öğeleri (yoğunluk, kapsam, süre, sıklık) Anlatım, soru, cevap yöntemi
4 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Antrenmanın Organizma Üzerindeki Etkisi Anlatım, soru, cevap yöntemi
5 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Kondisyonel (motorik) özellikler Anlatım, soru, cevap yöntemi
6 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Kuvvetin tanımı ve sınıflandırılması, kuvveti etkileyen faktörler Anlatım, soru, cevap yöntemi
7 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Kuvvet antrenmanı geliştirme metotları ve örnek antrenman programlarının incelenmesi Anlatım, soru, cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Dayanıklılığın tanımı, sınıflandırılması ve dayanıklılığı etkileyen faktörler Anlatım, soru, cevap yöntemi
10 Görsel ve yazılı kaynak tarama Dayanıklılık antrenmanı geliştirme metotları ve örnek antrenman programlarının incelenmesi Anlatım, soru, cevap yöntemi, tartışma yönemi
11 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Sürat tanımı ve sınıflandırılması, süratı etkileyen faktörler Anlatım, soru, cevap yöntemi, tartışma yönemi
12 Görsel ve yazılı kaynak tarama Sürat antrenmanı geliştirme metotları ve uygulamalı örnek çalışmalar Anlatım, soru, cevap yöntemi, tartışma yönemi
13 Konuya ilişkin makale araştırması Performansta Yüklenme dinlenme ilişkisi Anlatım, soru, cevap yöntemi, tartışma yönemi
14 Literatür taraması Sportif verim, sportif verim bileşenleri Anlatım, soru, cevap yöntemi, grup çalışması
15 Görsel ve yazılı kaynak tarama Genel Tekrar ve örnek antrenman programlarının incelenmesi Anlatım, soru, cevap yöntemi, grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kale, R. (2017). Antrenman Bilgisi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
Lyle, J. Cushion C. (2010). Sports Coaching, 1st Edition, Loughborough, UK.
Dündar, U. (2015). Antrenman Teorisi, Nobel Yayın Evi, İstanbul.
Bompa, T. O. (2013). Antrenman Kuramı ve Yöntemi, Spor Yayın Evi, Ankara.
Açıkada, C. (2018) Antrenman Bilimi, Kuzey Kitapevi, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related with the profession of exercises and sports sciences.
4
2
Student will be able to describe the theories of exercise and sports science.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to discuss the suitability of exercise program preparation with the theoretical knowledge gained in the field of exercise and sport sciences and to use such knowledge in practical fields.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to examine the existing scientific studies in the field of exercise and sports using scientific research methods and techniques and to analyze data and results of current applications.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer basic levels of direction on improving healthy life, physical fitness, performance and fitness.
3
2
Student will be able to choose the appropriate exercise method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the exercise program by taking these differences into consideration.
4
3
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
3
4
Student will be able to formulate the exercise plan by considering the evaluation results related with sports performance and condition measurements.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to take initiative with cooperation or independently as an individual and solve any possible problems in the applications related with the field.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with exercise and sport sciences.
4
2
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
4
2
Student will be able to demonstrate communication and social competency skills in order to cooperate with national and international institutions in his/her field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to performance development, exercise applications for sports and special groups, and to solve these problems based on ethical values.
3
2
By using personality traits with the social skills required by the profession groups in exercise and sports science field; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
3
3
Student will be able to take precautions against possible injuries that might be confronted during exercise and to formulate exercise program towards performance structuring after sports injuries.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 8 48
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 200
Genel Toplam 200
Toplam İş Yükü / 25.5 7,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0