Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY228 | GRUP FİTNESS I | 5 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, grup fitness egzersizlerini içeren koreografilerini temel düzeyde ve ritim eşliğinde uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Grup fitness tanımı, Tarihsel gelişimi, amaç ve faydaları, Grup egzersizlerin planlanması, Ritm bilgisi, Koreografi oluşturma, Grup Dans egzersizleri, Grup bisiklet egzersizleri, Genel, özel, bölgesel ve Kuvvet grup egzersizleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Grup fitness’e ait kavramları tanımlar. |
Grup fitness egzersiz uygulamalarına ilişkin genel kuralları açıklar. |
Grup fitness egzersizlerine ait temel teknikleri ritim eşliğinde uygular. |
Grup fitness koreografilerini temel düzeyde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Grup Fitness tanımı ve tarihsel gelişimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Grup Fitness egzersizlerinin amacı ve faydaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Grup Fitness egzersizlerinde kullanılan yardımcı malzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Grup Fitness eğitmeninin sahip olması gereken özellikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
5 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Ritm bilgisi, BPM çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Koreografi oluşturma ilkeleri | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Vücudun faklı bölümlerine özgü Bölgesel Grup Fitness egzersizleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme ve yorumlama | Vize sınavı hazırlık çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
10 | Konu ile ilgili makale okuma | Genel kuvveti geliştirmeye yönelik grup egzersizleri | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Grup Bisiklet egzersizleri; spinning, kranking uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Yoga; hatha ve karma yoga uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar |
13 | Mevcut grup egzersizleri videoları izleme ve yorumlama | Grup pilates, mat, aletli pilates uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar |
14 | Mevcut grup egzersizleri videoları izleme ve yorumlama | Grup Aerobik-anaerobik dans egzersizleri uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Mevcut grup egzersizleri videoları izleme ve yorumlama | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bilal, E. ve Bozkurt, L. ( 2015). Yeni Başlayanlar İçin Yoga ve Meditasyon. Okyanus Yayıncılık, İstanbul. |
Plevin, M., Macagno, P. ve Garcia, M. (2018). Yaratıcı Hareket ve Dans. İstanbul Bilgi üniversitesi yayınları, İstanbul. |
Fontaine, F. (2012). Ritm ve Zaman Duygusunun Temelleri,Bilgi Sistem Bilişim Yayınevi, İstanbul. |
Özukan, B. (2007). Aletsiz Egzersizler / Push Aerobik, Step, Stretching Egzersizleri. Boyut Yayın Grubu, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
4 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
4 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
4 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
1 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
3 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
2 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
4 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |