Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EGY412 | YAŞAM BOYU SPOR VE EGZERSİZ | 8 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, yaşam boyu egzersiz ve spor yapmanın önemini açıklayabilecek, germe egzersizleri ile ilgili alıştırmaları uygulayabilecek ve bireyin özelliklerine uygun olan egzersiz türünü seçebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; sedanter hayatın sağlık bakımından oluşturduğu dezavantajlar, Türkiye ve dünyada yaşam boyu spor kavramı, spor ve egzersizin önemi, yaşam boyu sporun bilimsel temelleri, düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri, aerobik egzersizin amaçları, kadınlarda, yaşlılarda ve çocuklarda spor, yaşam boyu sporu etkileyen faktörler, yaşam boyu sporda egzersiz seçimi, esneklik ve bazı germe egzersizleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Spor ve egzersizle ilgili temel kavramları tanımlar. |
Yaşam boyu düzenli egzersiz uygulamalarının insan sağlığı üzerine etkilerini açıklar. |
Egzersiz ve sporu, yaşam boyu alışkanlık haline getirmeyi engelleyen faktörleri açıklar. |
Yaşam boyu egzersiz ve spor yapmanın önemini açıklar. |
Germe egzersizleri ile ilgili alıştırmaları uygular. |
Bireyin özelliklerine uygun olan egzersiz türünü seçer. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders hakkında genel bilgiler, sedanter hayatın sağlık bakımından getirdiği dezavantajlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye ve Dünyada yaşam boyu spor kavramı, her yaş için spor ve egzersizin önemi | Anlatım soru cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması | Yaşam boyu sporun bilimsel temelleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri; öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulama grup çalışması |
5 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Aerobik egzersizin amaçları; öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
6 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Kadınlarda spor; öğrenci sunumları | Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması |
7 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Yaşlılık döneminde spor; öğrenci sunumları | Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Çocuk ve spor; öğrenci sunumları | Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması |
10 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Şişmanlık kilo kontrolü ve yaşam boyu spor; öğrenci sunumları | Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması |
11 | Konuyla ilgili makale araştırması | Yürümenin insan sağlığı üzerine etkileri | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
12 | Konuyla ilgili makale araştırması | Sağlık için beslenme | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili makale araştırması | Yaşam boyu sporu etkileyen faktörler | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili makale araştırması | Yaşam boyu sporda egzersiz seçimi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
15 | Video izleme | Esneklik ve germe egzersizleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi, eşli çalışmalar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kale, R. (2002). Yaşam Boyu Spor. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
Zorba, E. (2006). Yaşam Boyu Spor. Berday yayıncılık, Ankara |
Güleç, İ., Çelik, S., & Demirhan, B. (2012). Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram Ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya University Journal Of Education, 2(3), 34-48. |
Baltacı, G. (2008). Cocuk Ve Spor. Hacettepe Üniversitesi-Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Bölümü, Birinci Basım: Şubat. Ankara. |
Douillard, J. (2001). Body, Mind and Sport. Random house, New York. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related with the profession of exercises and sports sciences.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to describe the theories of exercise and sports science.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to discuss the suitability of exercise program preparation with the theoretical knowledge gained in the field of exercise and sport sciences and to use such knowledge in practical fields.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to examine the existing scientific studies in the field of exercise and sports using scientific research methods and techniques and to analyze data and results of current applications.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer basic levels of direction on improving healthy life, physical fitness, performance and fitness.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to choose the appropriate exercise method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the exercise program by taking these differences into consideration.
|
3 | |||||
3 |
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
|
1 | |||||
4 |
Student will be able to formulate the exercise plan by considering the evaluation results related with sports performance and condition measurements.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to take initiative with cooperation or independently as an individual and solve any possible problems in the applications related with the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with exercise and sport sciences.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
1 | |||||
2 |
Student will be able to demonstrate communication and social competency skills in order to cooperate with national and international institutions in his/her field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to performance development, exercise applications for sports and special groups, and to solve these problems based on ethical values.
|
2 | |||||
2 |
By using personality traits with the social skills required by the profession groups in exercise and sports science field; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
2 | |||||
3 |
Student will be able to take precautions against possible injuries that might be confronted during exercise and to formulate exercise program towards performance structuring after sports injuries.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |