Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY490 | MESLEKİ PROJE | 8 | 2 | 1 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Veri Toplama Araçları, Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Veri Toplanması ve Analizi, Rekreasyonda Bilimsel Araştırma Projesinin Raporlaştırılması ve Sunulmasını öğretmektir. |
İçerik: | Rekreasyonda Bilimsel Araştırma Konuları, Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Problemin Tanımlanması. Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Hipotezlerin Oluşturulması, Nicel veya Nitel Yöntem Seçimi, Evren ve Örneklemin Seçilmesi, Araştırmalara Uygun Yöntemlerin Belirlenmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Rekreasyonda bilimsel araştırmanın ne anlama geldiğini açıklayabilir. |
Rekreasyonda nitel araştırma örneklerini ayırt eder. |
Rekreasyonda nicel araştırma örneklerini ayırt eder. |
Araştırma problemini tanımlayabilir. |
Araştırma problemini araştırma sorusu şeklinde ifade eder. |
Araştırma hipotezlerini oluşturabilir. |
Araştırma konusuna uygun bir araştırma yöntemi belirleyebilir. |
Araştırma amacına uygun bir evren ve örneklem belirler. Araştırma amacına uygun araştırma yöntemine (nitel/nicel) karar verir. |
Araştırma amacı ve yöntemine uygun olarak veri toplayabilir. Nitel ve nicel araştırma metodolojilerine uygun veri toplama tekniklerini bilir. |
Bir ölçme aracı ile araştırma verilerini toplar. |
Toplanan verilerin analizini yapabilir. |
Nitel verilerin analizini bilir. Nicel verilerin analizini bilir. |
Veri analizine yönelik en az bir paket program kullanmayı bilir. |
Araştırma bulgularını ve sonuçlarını raporlaştırabilir. Araştırma sonuçlarını belirlenmiş bir yönergeye göre yazar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Rekreasyonda Bilimsel Araştırma Konuları | İnternet kullanımı, Yazım |
2 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Rekreasyonda Bilimsel Araştırma Konuları | İnternet kullanımı, Yazım |
3 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Rekreasyonda Bilimsel Araştırma Konuları | İnternet kullanımı, Yazım |
4 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Hipotezlerin Oluşturulması | İnternet kullanımı, Yazım |
5 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Yöntem Seçimi | İnternet kullanımı, Yazım |
6 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Yöntem Seçimi | İnternet kullanımı, Yazım |
7 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Evren ve Örneklem Seçimi | İnternet kullanımı, Yazım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Veri Toplama Teknikleri | İnternet kullanımı, Yazım |
10 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Veri Toplama Teknikleri | İnternet kullanımı, Yazım |
11 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Veri Analizi | İnternet kullanımı, Yazım |
12 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama, Yazma | Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Veri Analizi | İnternet kullanımı, Yazım |
13 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama, Yazma | Projelerin Raporlaştırılması | İnternet kullanımı, Yazım |
14 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama, Yazma | Projelerin Sunulması | İnternet kullanımı, Yazım |
15 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama, Yazma | Projelerin Sunulması | İnternet kullanımı, Yazım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
5 | |||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
5 | |||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
5 | |||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
5 | |||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
5 | |||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
5 | |||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
5 | |||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 14 | 6 | 84 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |