TR EN

MESLEKİ PROJE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY490 MESLEKİ PROJE 8 2 1 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Veri Toplama Araçları, Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Veri Toplanması ve Analizi, Rekreasyonda Bilimsel Araştırma Projesinin Raporlaştırılması ve Sunulmasını öğretmektir.
İçerik: Rekreasyonda Bilimsel Araştırma Konuları, Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Problemin Tanımlanması. Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Hipotezlerin Oluşturulması, Nicel veya Nitel Yöntem Seçimi, Evren ve Örneklemin Seçilmesi, Araştırmalara Uygun Yöntemlerin Belirlenmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Rekreasyonda bilimsel araştırmanın ne anlama geldiğini açıklayabilir.
Rekreasyonda nitel araştırma örneklerini ayırt eder.
Rekreasyonda nicel araştırma örneklerini ayırt eder.
Araştırma problemini tanımlayabilir.
Araştırma problemini araştırma sorusu şeklinde ifade eder.
Araştırma hipotezlerini oluşturabilir.
Araştırma konusuna uygun bir araştırma yöntemi belirleyebilir.
Araştırma amacına uygun bir evren ve örneklem belirler. Araştırma amacına uygun araştırma yöntemine (nitel/nicel) karar verir.
Araştırma amacı ve yöntemine uygun olarak veri toplayabilir. Nitel ve nicel araştırma metodolojilerine uygun veri toplama tekniklerini bilir.
Bir ölçme aracı ile araştırma verilerini toplar.
Toplanan verilerin analizini yapabilir.
Nitel verilerin analizini bilir. Nicel verilerin analizini bilir.
Veri analizine yönelik en az bir paket program kullanmayı bilir.
Araştırma bulgularını ve sonuçlarını raporlaştırabilir. Araştırma sonuçlarını belirlenmiş bir yönergeye göre yazar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Rekreasyonda Bilimsel Araştırma Konuları İnternet kullanımı, Yazım
2 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Rekreasyonda Bilimsel Araştırma Konuları İnternet kullanımı, Yazım
3 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Rekreasyonda Bilimsel Araştırma Konuları İnternet kullanımı, Yazım
4 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Hipotezlerin Oluşturulması İnternet kullanımı, Yazım
5 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Yöntem Seçimi İnternet kullanımı, Yazım
6 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Yöntem Seçimi İnternet kullanımı, Yazım
7 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Evren ve Örneklem Seçimi İnternet kullanımı, Yazım
8 - ARA SINAV -
9 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Veri Toplama Teknikleri İnternet kullanımı, Yazım
10 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Veri Toplama Teknikleri İnternet kullanımı, Yazım
11 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Veri Analizi İnternet kullanımı, Yazım
12 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama, Yazma Rekreasyonda Bilimsel Araştırmalarda Veri Analizi İnternet kullanımı, Yazım
13 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama, Yazma Projelerin Raporlaştırılması İnternet kullanımı, Yazım
14 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama, Yazma Projelerin Sunulması İnternet kullanımı, Yazım
15 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama, Yazma Projelerin Sunulması İnternet kullanımı, Yazım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
5
2
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
5
2
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
5
3
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
5
4
Prepares exercise plans for different disability groups
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
5
2
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
5
2
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
5
2
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 14 1 14
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 14 6 84
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0