TR EN

ATLETİZM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY113 ATLETİZM 1 3 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SEYİT AHMET KETEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, atletizm branşına ait temel teknikleri uygulayabilecek becerileri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; atletizm branşına özgü terimlerin tanımı, tarihsel gelişim süreci, atletizm yarışma kuralları, kısa, orta, uzun mesafe koşuları, atmalar ve atlamalar konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Atletizm branşı ile ilgili temel kavramları açıklar.
Atletizm branşının tarihsel gelişim sürecini özetler.
Atletizm branşına ait saha ölçülerini açıklar.
Atletizm branşına ile ilgili yarışma kurallarını açıklar ve uygular.
Atletizm branşına ait temel teknik becerileri uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve Atletizm’in tarihçesi Anlatım soru-cevap yöntemi
2 Görsel ve yazılı literatür tarama Atletizmin temel özellikleri, atletizmin sınıflandırılması ve atletizm branşlarına ait saha ölçüleri Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi
3 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma ve video izleme Orta ve uzun mesafe koşuları ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
4 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Sürat koşuları, koşu dirilleri ve Sprint temel form ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Video izleme Koşu çıkışının temel formlarının uygulamalı çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Video izleme Bayrak koşuları ve bayrak değişimlerinin anlatımı ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar
7 Video izleme Yüksek atlama ve teknikleri Ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme Ara sınav hazırlık çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar
10 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Geçmiş olimpiyat oyunlarındaki atletizm müsabakalarının incelenmesi Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi
11 Video izleme Uzun atlama ve teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma
12 Video izleme Üç adım atlama temel kuralları, tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma
13 Video izleme Çekiç atma ve disk atma temel formları ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışma
14 Video izleme Gülle atma ve cirit atma temel formları ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışma
15 Video izleme ve yorumlama Final sınavına hazırlık çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Demirci, A. (2007). Atletizm öğretimi: koşular. Ankara: Nobel.
Demir, M. (2008). Atletizm -Koşular, Atlamalar, Atmalar. Nobel Akademik, İstanbul.
Anderson, M.K. , Parr, G.P. ve Hall, S.J. (2012). Foundations of Athletic Training: Prevention, Assessment, and Management, 5th Edition. LWW, US.
Hillman, S.K. (2012). Core Concepts in Athletic Training and Therapy With Web Resource (Athletic Training Education). Human Kinetics, US.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
2
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
2
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
3
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
4
Prepares exercise plans for different disability groups
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
2
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
2
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
2
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 2 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0