Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY207 | YÜZME | 3 | 3 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AHMET USLU-Öğr.Gör. DUYGU KOCA-Öğr.Gör. MELTEM ÖZAĞIR-Öğr.Gör. YASİN DÖNMEZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; serbest stil ve kurbağa stillerine ilişkin temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Havuz kuralları, havuz ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, yüzme branşı ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, suda mesafe alma, suda paralel durma, serbest stil tekniği, kurbağa stil tekniği konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yüzme branşı ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Havuz kurallarının önemini açıklar. |
Suyun yüzeyinde paralel durma ve suda mesafe alabilme becerisi gösterir. |
Serbest stil ve kurbağa stiline ilişkin kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes tekniklerini doğru zamanlama ve koordinasyon ile uygular. |
Yüzme branşına ait serbest stil ve kurbağa stiline ilişkin temel teknikleri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Havuz kuralları, yüzme branşına ilişkin temel kavramlar, havuz ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, yüzme branşı ile diğer branşların fiziki farklılıkları | Anlatma yöntemi, soru-cevap ve gösteri tekniği |
2 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma | Teorik: Yüzme branşında teknik öğrenim sürecinde karşılaşılan sorunlar | Anlatma yöntemi, soru-cevap ve gösteri tekniği |
3 | Video izleme ve kitap bölümü okuma | Teorik: yüzme seviyelerinin belirlenmesi, suya uyum alıştırmaları Uygulama:Yüzme beceri seviyelerine göre gruplara ayrılma, suya uyum çalışmaları | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışma yöntemi |
4 | Video izleme | Yüzme branşında nefes tekniği ve nefes zamanlaması alıştırmaları | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışma yöntem |
5 | Video izleme ve kitap bölümü okuma | Teorik: Suda paralel durma teknikleri Uygulama: Suda paralel durma çalışmaları, X pozisyonu çalışmaları | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışma yöntemi |
6 | Video izleme | Teorik: suda kayma ve ayak vuruşu tekniği Uygulama: Nefes çalışmalarının tekrarı, Suda mesafe alma, kayma çalışmaları ve ayak vuruşu çalışmaları | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışma yöntemi |
7 | Video izleme ve kitap bölümü okuma | Teorik: Serbest stilde ayak vuruşu tekniği Uygulama: yardımlı ve yardımsız ayak vuruşu çalışmaları, kısa- uzun mesafe çalışmaları | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışma yöntemi, uygulamalı grup çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Öğrenilenen teknikleri geliştirmeye yönelik driller | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışma yöntemi, uygulamalı grup çalışmaları |
10 | Video izleme | Teorik: Serbest stil teknik kol çekişi aşamaları (giriş uzanma, kavrama, ileri süpürme, geriye süpürme ve çıkış ) Uygulama: yardımlı ve yardımsız kol çekişi çalışmaları | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışma yöntemi, uygulamalı grup çalışmaları |
11 | Video izleme | Teorik: Serbest stil nefes tekniği Uygulama: yardımlı ve yardımsız nefes tekniği çalışması, nefes tekniğinin kol çekişi ve ayak vuruşu ile koordinasyon çalışmaları | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışma yöntemi, uygulamalı grup çalışmaları |
12 | Video izleme ve kitap bölümü okuma | Teorik: Kurbağa stili kol çekişi tekniği aşamaları (uzanma, kavrama, dışarı süpürme, içeri süpürme) Uygulama: Karada ve suda kol çekişi alıştırmaları | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
13 | Video izleme | Teorik: Kurbağa stili ayak vuruşu tekniği Uygulama: Kara çalışması, yardımlı ve yardımsız ayak vuruşu çalışmaları, su altı ayak vuruşu çalışmaları | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
14 | Video izleme | Teorik: Kurbağa stil nefes tekniği Uygulama: nefes tekniği alıştırmaları | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
15 | Video izleme | Teorik: Kurbağa stili kol çekişi ve ayak vuruşu zamanlaması Uygulama: becerilerin koordineli uygulama alıştırmaları | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Maclischo E.W. (2003) Swimming Fastest, Human Kinetics; Revised edition, USA. |
Yüzme Hocası. https://yuzmehocasi.wordpress.com/yuzme-teknikleri/ |
Cross D., Bernabei T., Paul C., Newell N. (2014) Yüzme, Akılçelen Kitaplar, İstanbul |
Yüzme Aktüel Dergisi (2011). Türkiye Yüzme Federasyonu, 3. sayı, Türkiye. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
||||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
||||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
||||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
||||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
||||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
||||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
||||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 11 | 3 | 33 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |