TR EN

PRESENTATION TECNIQUES IN SPORTS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PES114 PRESENTATION TECNIQUES IN SPORTS 2 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi BACHELOR'S DEGREE, TYY: + 6.Level, EQF-LLL: 6.Level, QF-EHEA: First Cycle
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Assoc.Prof. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, sunum yöntem ve tekniklerine uygun olarak yazılı ve göresel sunum dosyası hazırlama ve sunma becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; sunum türleri, sunum planlama, sunum hazırlama, sunum yapma ve sunum değerlendirme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sunum içeriğini uygun bir akış içinde listeler.
Sporda sunum teknikleri ile ilgili kavramları açıklar.
Sunum sırasında göz temasını, sesini, beden dilini ve mimiklerini etkin kullanır.
Sunum yapacağı konu hakkında bilgi toplarken bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Sunum sırasında ihtiyaç duyacağı yardımcı araçları belirler ve uygun şekilde kullanır.
Sunum yapacağı konuyla ilgili elde ettiği verileri analiz eder.
Sunum yöntem ve tekniklerini kullanarak yazılı ve görsel sunum dosyası hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Sunum ile ilgili tanım ve kavramlar. Sunum türleri. Etkili bir sunumun önemi ve özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme SUNUM PLANLAMA: Sunumun amacı ve içeriğinin belirlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili literatür taraması SUNUM HAZIRLAMA: Bilgi ve veri toplama, Bilgi/verilerin düzenlenmesi, Bilgi ve verileri metne çevirme Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Kompozisyon yazma SUNUM HAZIRLAMA: Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme, yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme, sunumu prova etme Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Ms-office programı MS-Office Powerpoint ile sunum hazırlama Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Ses kaydı egzersizleri SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Sözlü iletişim (ses tonu ve konuşma hızının doğru kullanımı). Diksiyon ve artükülasyon egzersizleri Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Sözsüz iletişim (beden dili ve göz temasının doğru kullanımı). Sherborne gelişimsel hareket eğitimi uygulaması Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - MID-TERM EXAM -
9 Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem Sunumda oturma düzeni, teknik ve görsel donanımların hazırlanması, uygun kıyafet seçimi ve örnek sunumların incelenmesi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
10 Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Dinleme, soru sorma / sorulara cevap verme, özetleme, geri bildirim. Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
11 Değerlendirme ile ilgili örnek form hazırlama SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- değerlendirme, değerlendirme formlarının içeriği/tanıtılması/hazırlanışı, sunumun değerlendirilmesi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
13 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
14 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
15 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
16 - FINAL EXAM -
17 - FINAL EXAM -

KAYNAKLAR

Temel Eğinli A., Gürüz D. (2010). Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, İstanbul
Morgan N. (2007). Etkin Sunumlar, Optimist Yayın Dağıtım, İstanbul
Bradbury A. (2006). Başarılı Sunum Teknikleri, Kaizen Yayınlar, İstanbul
Sunum teknikleri seçmeli ders notları chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/http://www.uludag.edu.tr/dosyalar/shmyo/ders_notlari/SUNUM-TEKNIKLERI-2015-16.pdf

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
2
Student will be able to discuss training organization and its functioning with the knowledge gained in the subjects such as performance measurement, training plan preparation, talent selection and technical-tactical training.
3
Student will be able to describe and relate the concepts of physical education and sports science with the theories of training science.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the needs for sports activities of groups with different characteristics, such as age, gender, and persons with special needs.
2
Student will be able to analyze data and results for current applications in the field of Training science by using scientific research methods and techniques.
3
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
4
Student will be able to solve the problems related to sport sciences and coaching profession applications with a critical and inquisitive point of view, based on knowledge of the literature he/she has.
5
Student will be able to choose the appropriate training method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the training program by taking these differences into consideration.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with coaching.
2
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
3
Student will be able to develop the teaching skills required by the profession according to different teaching methods.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
2
Student will be able to use his/her knowledge and competence in coaching practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
2
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to skills selection, performance development, physical activity for sports and special groups for all, and to solve these problems based on ethical values.
3
By using personality traits with the social skills required by the coaching profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
4
Student will be able to administer technical and tactical skills in the relevant performance sports and selected sports branches that he / she determines as his / her area of expertise, and to formulate specific training programs for the branch.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Lecture & In-Class Activities 14 3 42
Preliminary & Further Study 13 4 52
Land Surveying 0 0 0
Group Work 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Reading 0 0 0
Assignment (Homework) 0 0 0
Project Work 0 0 0
Seminar 0 0 0
Internship 0 0 0
Technical Visit 0 0 0
Web Based Learning 0 0 0
Implementation/Application/Practice 0 0 0
Practice at a workplace 0 0 0
Occupational Activity 0 0 0
Social Activity 0 0 0
Thesis Work 0 0 0
Field Study 0 0 0
Report Writing 0 0 0
Final Exam 1 1 1
Preparation for the Final Exam 11 5 55
Mid-Term Exam 1 1 1
Preparation for the Mid-Term Exam 6 4 24
Short Exam 0 0 0
Preparation for the Short Exam 0 0 0
TOTAL 46 0 175
Genel Toplam 175
Toplam İş Yükü / 25.5 6,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0