TR EN

ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE İLKELERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ANY102 ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE İLKELERİ 2 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri etik değerler çerçevesinde uygulayacak bilgiyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Antrenörlük ile ilgili kavramlar ve genel bilgiler, Antrenör Eğitimi, Antrenörlük belge veren kurum ve kuruluşlar, Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin yapı taslağı ve örneği, Antrenör Eğitiminde çeşitli kuruluşların rolü, Diğer Ülkelerde Antrenör Eğitim Modelleri, Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olaylar konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Antrenörlük mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
Kondisyonel özellikler ile antrenman metotlarını açıklar.
Saha uygulamalarında antrenman programı tasarımı ilke ve yöntemlerini listeler.
Antrenörlük mesleği ile ilgili saha uygulamaları ve yönetimsel sorunları çözümler.
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri (antrenman uygulamaları, performans ölçüm ve değerlendirmeleri, sporcu seçimi, sporcu ve aileleri ile iletişim vb.) etik değerler çerçevesinde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Antrenör kavramı ve genel bilgiler Anlatım ve gösteri yöntemi
2 Okuma,kaynak tarama Antrenörlük Eğitimi Anlatım ve gösteri yöntemi
3 Görsel ve yazılı literatür tarama Antrenör Tipleri - Antrenörlerin sahip olması gereken özellikler Anlatım ve gösteri yöntemi
4 Sunum hazırlama Antrenörlükte eğitim ve öğretim boyutu Anlatım ve gösteri yöntemi
5 Sunum hazırlama Yaş gruplarına yönelik antrenör yaklaşımları Anlatım ve gösteri yöntemi
6 Sunum hazırlama Antrenörlükte oyun felsefesi oluşturmak ve geliştirmek Anlatım ve gösteri yöntemi
7 Görsel ve yazılı literatür tarama Antrenörlükte müsabaka ve yarışma yönetimi Anlatım ve gösteri yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür tarama Yüksek performans için zihinsel gelişim ve faydaları Anlatım ve gösteri yöntemi, grup çalışması
10 - Kadın & Erkek sporcularda antrenörlük Antrenörlükte Aile-Ebeveyn ilişkisi Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
11 Okuma Antrenörün eğitimi; Üniversite, Spor Genel Müdürlüğü ve Spor Eğitim Dairesi tarafından gerçekleştirilen kurslar Grup çalışması yöntemi
12 Sunum hazırlama, video izleme Antrenörlük Eğitimi yönetmeliği ve Antrenör eğitiminin temel yapısı Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
13 Mevcut antrenman programlarını inceleme Saha uygulamalarında antrenman programı tasarımı ilke ve yöntemleri Grup çalışması ve tekrar yöntemi
14 Proje ödevi hazırlama Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin yapı taslağı ve örneği, Diğer Ülkelerde Antrenör Eğitim Modelleri Grup çalışması ve tekrar yöntemi
15 Proje ödevi hazırlama Antrenörlük mesleğine ait sorunlar Final sınavına hazırlık Grup çalışması ve tekrar
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tuncel, F., Erol, E., Sevim, Y., & Sunay, H. (2009). Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara.
Sevim, Y. (2001). Antrenörlük Eğitimi İlkeleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara.
Konter, E. (2004). Antrenörlük ve Takım Psikolojisi, Palme Yayınları, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to discuss training organization and its functioning with the knowledge gained in the subjects such as performance measurement, training plan preparation, talent selection and technical-tactical training.
4
2
Student will be able to describe and relate the concepts of physical education and sports science with the theories of training science.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the needs for sports activities of groups with different characteristics, such as age, gender, and persons with special needs.
2
2
Student will be able to analyze data and results for current applications in the field of Training science by using scientific research methods and techniques.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
2
2
Student will be able to solve the problems related to sport sciences and coaching profession applications with a critical and inquisitive point of view, based on knowledge of the literature he/she has.
5
3
Student will be able to choose the appropriate training method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the training program by taking these differences into consideration.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with coaching.
4
2
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
5
3
Student will be able to develop the teaching skills required by the profession according to different teaching methods.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
4
2
Student will be able to use his/her knowledge and competence in coaching practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
4
2
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to skills selection, performance development, physical activity for sports and special groups for all, and to solve these problems based on ethical values.
1
3
By using personality traits with the social skills required by the coaching profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
5
4
Student will be able to administer technical and tactical skills in the relevant performance sports and selected sports branches that he / she determines as his / her area of expertise, and to formulate specific training programs for the branch.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 3 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 2 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0