TR EN

SPORTİF PERFORMANSI ÖLÇME DEĞERLENDİRME DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY307 SPORTİF PERFORMANSI ÖLÇME DEĞERLENDİRME 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ÖMER AKSOY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, motorik özellikleri ve sportif beceriyi ölçmek için kullanılan performans testlerini uygulama ve testler sonucunda elde edilen verileri yorumlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; sportif performansa ilişkin temel kavramlar, aerobik uygunluk testleri, anaerobik uygunluk testleri, kassal kuvvet testleri, vücut kompozisyonu testleri, esneklik testleri, çeviklik testleri, hız testleri, denge testleri, reaksiyon zamanı testleri, beceri testleri, test sonuçlarının değerlendirilmesi, sportif performans testleri, sonuçları etkileyen faktörler ve testin durdurulması gerektiren durumlar bireysel ve takım sporlarında uygulanan performans testleri, branşlara özgü test protokolleri, testin güvenilirliği ve geçerliliği konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sportif performansa ilişkin temel kavramları tanımlar.
Bireysel ve takım sporlarında sportif performansı belirlemek için uygulanan testlerin ölçüm protokollerini açıklar.
Motorik özellikleri ve sportif beceriyi ölçmek için kullanılan performans testlerini uygular
Sportif performans testleri sonucunda elde edilen verileri yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Sportif performansa ilişkin temel kavramlar Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Literatür taraması ve sunum hazırlama Sportif performansının ölçülmesinde test seçme prensipleri (testlerin geçerliliği ve güvenirliği) Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması
3 Literatür taraması ve sunum hazırlama Vücut kompozisyonu (yağ yüzdesi, kas kütlesi, beden yoğunluğu) ölçüm yöntemleri, değerlendirilmesi ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması
4 Literatür taraması ve sunum hazırlama Antropometrik ölçümlerin (beden uzunlukları) ölçüm yöntemleri, değerlendirilmesi ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması
5 Literatür taraması ve sunum hazırlama Antropometrik ölçümlerin (çap ve çevre) ölçüm yöntemleri, değerlendirilmesi ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması
6 Literatür taraması ve sunum hazırlama Performans değerlerinin istatistiksel analizi (veri ve verilerinin tanımlayıcı bilgileri, etki büyüklüğü) Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması
7 Literatür taraması ve sunum hazırlama Sportif performansını ölçen testleri üzerinde norm (standart)belirleme yöntemleri ve rapor hazırlama Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması ve sunum hazırlama Güç testleri, değerlendirilmesi ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması
10 Literatür taraması ve sunum hazırlama Kuvvet testleri, değerlendirilmesi ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Dayanıklılık testleri, değerlendirilmesi ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması
12 Literatür taraması ve sunum hazırlama Çekiklik ve koordinasyon testleri, değerlendirilmesi ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması
13 Görsel ve yazılı kaynak tarama Esneklik testleri, değerlendirilmesi ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
14 Video izleme, ilgili kitap bölümü okuma Hız (reaksiyon zamanı, tepki süresi) testleri, değerlendirilmesi ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
15 İlgili kitap bölümü okuma Branşa özgü test seçme, uygulama ve değerlendirme çalışmaları Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Günay, M., Tamer, K., Cicioğlu, İ., Şıktar, E. (2018). Spor Fizyolojisi Ve Performans Ölçüm Testleri. Gazi Kitapevi, Ankara
Kamar, A. (2008). Sporda Yetenek Beceri Ve Performans Testleri. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Morrow, J.R., Jackson, A.W. , Disch, J.G. ve Moon, D.P. (2005). Measurement And Evaluation In Human Performance. Human Kinetics, US.
Bine Performance, http://www.bienperformance.com/hizmetlerimiz/performans-olcme-ve-degerlendirme

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to discuss training organization and its functioning with the knowledge gained in the subjects such as performance measurement, training plan preparation, talent selection and technical-tactical training.
4
2
Student will be able to describe and relate the concepts of physical education and sports science with the theories of training science.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the needs for sports activities of groups with different characteristics, such as age, gender, and persons with special needs.
5
2
Student will be able to analyze data and results for current applications in the field of Training science by using scientific research methods and techniques.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
5
2
Student will be able to solve the problems related to sport sciences and coaching profession applications with a critical and inquisitive point of view, based on knowledge of the literature he/she has.
2
3
Student will be able to choose the appropriate training method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the training program by taking these differences into consideration.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with coaching.
2
2
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
4
3
Student will be able to develop the teaching skills required by the profession according to different teaching methods.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
4
2
Student will be able to use his/her knowledge and competence in coaching practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
2
2
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to skills selection, performance development, physical activity for sports and special groups for all, and to solve these problems based on ethical values.
3
3
By using personality traits with the social skills required by the coaching profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
2
4
Student will be able to administer technical and tactical skills in the relevant performance sports and selected sports branches that he / she determines as his / her area of expertise, and to formulate specific training programs for the branch.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0