TR EN

SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY312 SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ 6 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, spor becerilerinin öğretilmesi ile ilgili prensipleri açıklayabilecek ve motor becerilerin değerlendirilmesine ilişkin ölçüm yöntemleri ile ilgili test protokollerini uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; hareket ve becerinin tanımı ve genel kavramlar, beceri türleri, beceri öğreniminin sınıflandırılması, sporda bireysel farklılıklar, beceri öğrenme evreleri ve sınıflaması, beden eğitimi ve sporda öğrenme kuram ve yöntemleri, beceri öğreniminde duysal yardımcılar, beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, branşa özgü beceri testlerinin analizi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sporda beceri öğrenimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Beceri öğrenimi ilkelerini açıklar.
Motor öğrenme kuramlarını açıklar.
Motor gelişimin sporda beceri öğrenimi ile ilişkisini tartışır.
Spor becerilerinin öğretilmesi ile ilgili prensipleri açıklar.
Motor becerilerin değerlendirilmesine ilişkin ölçüm yöntemlerini açıklar (explain) ve bu ölçümlerle ilgili test protokollerini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Hareket ve becerinin tanımı, beceri çeşitleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Beceri ve öğrenme, Becerilerin genel özellikleri ve beceri çeşitleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sporda becerinin sınıflandırılması, motor gelişim ile beceri öğrenimi ile ilişkisi Anlatım ve soru cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Motorsal beceri ve öğrenme aşamaları Anlatım ve soru cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili makale okuma Beden eğitimi ve sporda çevresel, sosyal ve bireysel faktörler Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Beden eğitimi ve sporda öğrenme Kuram ve yöntemleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Vize sınavı hazırlık çalışmaları Tekrar yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Beden eğitimi ve sporda geri bildirim çeşitleri, öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması
11 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler, öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması
13 Görsel ve yazılı kaynak tarama Becerilerin transferi, reaksiyon zamanı ve motivasyon, öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması
14 Görsel ve yazılı kaynak tarama Beceri öğreniminde basit ve karmaşık hareketler, öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması
15 Testlerin incelenmesi Beceri testleri ve branşa özgü uygulama prensipleri, öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Avcıoğlu, H: (2005). Etkinlikler İle Sosyal Beceri Öğrenimi. Köksal Yayıncılık, İstanbul
Demirel, Ö. (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, PEGEM-A Yayıncılık, Ankara
Kamar, A. (2008). Sporda Yetenek Beceri Ve Performans Testleri. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul
Koç S. (2005). Beden Eğitimi Ve Sporda Beceri Gelişimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul
Schmidt, R.N.(2015).Motor Learning and performance.’from principle and practice, Champaing. Illinois. Human kinetics boks, Canada.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to discuss training organization and its functioning with the knowledge gained in the subjects such as performance measurement, training plan preparation, talent selection and technical-tactical training.
0
2
Student will be able to describe and relate the concepts of physical education and sports science with the theories of training science.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the needs for sports activities of groups with different characteristics, such as age, gender, and persons with special needs.
3
2
Student will be able to analyze data and results for current applications in the field of Training science by using scientific research methods and techniques.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
0
2
Student will be able to solve the problems related to sport sciences and coaching profession applications with a critical and inquisitive point of view, based on knowledge of the literature he/she has.
2
3
Student will be able to choose the appropriate training method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the training program by taking these differences into consideration.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with coaching.
3
2
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
5
3
Student will be able to develop the teaching skills required by the profession according to different teaching methods.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
4
2
Student will be able to use his/her knowledge and competence in coaching practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
3
2
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to skills selection, performance development, physical activity for sports and special groups for all, and to solve these problems based on ethical values.
4
3
By using personality traits with the social skills required by the coaching profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
5
4
Student will be able to administer technical and tactical skills in the relevant performance sports and selected sports branches that he / she determines as his / her area of expertise, and to formulate specific training programs for the branch.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0