TR EN

REKREATİF EĞİTSEL OYUNLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY213 REKREATİF EĞİTSEL OYUNLAR 3 3 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Rekreatif amaçlı tasarlanan oyunların oynatılması, yönetilmesi
İçerik: Oyun, oyun seçimi, oyun uygulama, eğitsel oyun, rekreasyon, rekreasyon eğitsel oyunlar tasarlama, uygulatma ve kritik yapmak.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Oyun nedir?
Eğitsel oyun nedir?
Rekreatif eğitsel oyun nedir?
Rekreatif eğitsel oyunların yaş, cinsiyet gibi belirli kriterler dikkate alınarak tasarlanması
Tasarlanan rekreatif eğitsel oyunların uygulanması esnasında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Rekreatif eğitsel oyunun sonucunda çıktılar.
Bir sonraki tasarlanacak Rekreatif eğitsel oyunun önceki oyundan yola çıkarak avantaj ve dezavantajlar neticesinde tasarlanması

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Genel Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme Soru-cevap
2 Ders sunumu Oyun nedir? Oyunun özellikleri? Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Ders sunumu Oyun tasarlama nasıl olur? Eğitsel oyun nedir? Örnek çalışmalar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Ders sunumu Eğitsel oyun tasarlanırken nelere dikkat edilmelidir? Örnek çalışmalar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Ders sunumu Rekreatif eğitsel oyunlar nedir? Bir oyun üzerinde örneklerle yürütülme. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 Ders sunumu Rekreatif eğitsel oyunların yaş, cinsiyet vb. kriterlerin dikkate alınarak tasarlanması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Ders sunumu Tasarlanan rekreatif eğitsel oyunların uygulanması ve uygulandıktan sonra kritiğinin yapılması, bununla birlikte bir sonraki yapılacak olan oyunların tasarlanmasında dikkat edilmesi gereken avantaj ve dezavantajların konuşulması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
10 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
11 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
12 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
13 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
14 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
15 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Oyunlarla Spor Eğitimi-Nuriye ÖZSU
Eğitsel oyunlar akademisi https://www.facebook.com/egitseloyunlarakademisi/

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the concepts of recreation area
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
5
2
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
5
2
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
5
2
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
5
3
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
5
4
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
5
2
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
5
2
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
5
2
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
5
3
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 3 30
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 8 3 24
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0