TR EN

TERAPÖTİK REKREASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY201 TERAPÖTİK REKREASYON 3 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MAHMUT ULUKAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Beden eğitimi öğretmeni olacak öğrencilere, öğretmenliğe başlamadan engellilerde beden eğitimi ve sporun anlam ve öneminin kazandırılması, engelli bireylerle normal bireylerin bir arada yaşamasının kazandırılması ayrıca engelliliğin nedenleri ve önlenmesi hakkında bilgi vermek, engellilerin yaptığı sporların özellikleri kuralları engel guruplarına yönelik yapılan aktivite örnekleri ve spor organizasyonları hakkında bilgi vermek.
İçerik: Öğrenciler yaşlıların organ sistemlerinde değişikliklere hakkında bilgi sahibi olur.Yaşlanma, yaşlanma nedenleri ve yaşlanma sürecinin açıklamasıİstediği bir zihinsel engelliler okuluna giderek oradaki öğrencilerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır.,

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Engelliler için beden eğitimi ve spor dersinin tanımı, tarihçesi, ilkeleri ve özel eğitim hizmetlerinin yapılanmasını açıklayabilme.
Öğrenciler yaşlı bireylerde fiziksel aktivite konusunda temel bilgi sahibi olacak
Öğrenciler Yaşlı bireylerde performansını ölçmek için kullanılan testlere öğreneceksiniz
Öğrenciler, yaşlı bireylere özgü egzersiz planı yapmaları mümkün olacak

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 ppt dosyası Yaşlanma, yaşlanma nedenleri ve yaşlanma sürecinin açıklaması Klasik Yöntem
2 ppt dosyası İstediği bir kaynaştırma okuluna giderek oradaki öğrencilerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır. Klasik Yöntem
3 ppt dosyası Araştırdığı kaynaklardan bilgileri arkadaşlarıyla paylaşır.Dünyada ve Türkiye de yapılan spor organizasyonlarıyla ilgili görsel materyaller bulur. Klasik Yöntem
4 ppt dosyası İstediği bir zihinsel engelliler okuluna giderek oradaki öğrencilerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır. Klasik Yöntem
5 ppt dosyası Yaşlılarda egzersiz planlama ve uygulması Klasik Yöntem
6 ppt dosyası Yaşlı bireylerde fiziksel kapasite ölçüm yöntemleri planlama ve yaşlı Bireysel planlama ve uygulama uygulamaları Alıştırma Klasik Yöntem
7 ppt dosyası İstediği bir görme engelliler okuluna giderek oradaki öğrencilerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır. Klasik Yöntem
8 - ARA SINAV -
9 ppt dosyası Yaşlı bireylerde fiziksel kapasite ölçüm yöntemleri planlama ve yaşlı Bireysel planlama ve uygulama uygulamaları Alıştırma Klasik Yöntem
10 ppt dosyası İstediği bir işitme engelliler okuluna giderek oradaki öğrencilerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır. Klasik Yöntem
11 ppt dosyası İstediği bir fiziksel engelliler okuluna veya rehabilitasyon merkezine giderek oradaki öğrencilerle veya bireylerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır. Klasik Yöntem
12 ppt dosyası İstediği bir Yaygın Gelişimsel Bozukluğu olan çocuklar ve Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan çocuklar ve bireylerin devam ettikleri özel rehabilitasyon veya okuluna giderek oradaki öğrencilerle vakit geçirir. Gördüğü şeyleri arkadaşlarıyla paylaşır. Klasik Yöntem
13 ppt dosyası İstediği bir engel gurubuna yönelik beden eğitiminin hedefleri ve amaçları, fiziksel etkinliklerin gelişime katkıları, algısal-motor bozuklukları ile ilgili çalışmalar yaparak bunu sınıfta uygulatır ve engelli çocuklar için geliştirilmiş özel beden eğitimi modellerini arkadaşlarına yaptırır. Klasik Yöntem
14 ppt dosyası İstediği bir engel gurubuna yönelik değerlendirme bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testlerini sınıfta uygular. Klasik Yöntem
15 ppt dosyası Bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testlerini sınıfta uygular. Klasik Yöntem
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gür H, Küçükoğlu S. Yaşlılık ve Fiziksel Aktivite: Yaşlılar için egzersiz programları. 1-92, Türk Roche Comp., İstanbul 1993. Gür H. Yaşlılar ve fiziksel aktivite. Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon (Ed.M. Beyazova, Y. Gökçe- Kutsal). Güneş Kitabevi, Ankara, 2000, syf. 2564-2581.
Özer, D. “Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor”. Nobel Yayın Dağıtım , Ankara, Mayıs, 2001
Özer, D. Özer, K. “Çocuklarda Motor Gelişim” Kazancı Kitap A.Ş. İstanbul ,2000

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the concepts of recreation area
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
3
2
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
4
2
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
4
2
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
4
3
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
4
4
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
4
2
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
5
2
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
4
2
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
4
3
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 10 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 10 20
Yerinde Uygulama 2 20 40
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 2 10 20
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 23 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0