Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY115 | GENEL CİMNASTİK | 2 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | 1.Dersin amacı; öğrencilere, cimnastik branşına ait temel teknikleri uygulayabilme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; cimnastik branşına özgü terimlerin tanımı, tarihsel gelişim süreci, Cimnastik aletlerinin tanıtımı, temel duruş, yürüyüş ve esneklik egzersizleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Cimnastik branşı ile ilgili kavramları tanımlar. |
Cimnastik branşının tarihi gelişimini özetler. |
Cimnastik branşına özgü aletlerin özelliklerini açıklar. |
Temel cimnastik duruşları hareketlerini uygular. |
Düzen alıştırmaları hareketlerini komutlar eşliğinde uygular. |
Genel cimnastik branşına özgü ritmik adımları uygular. |
Cimnastik branşına ait temel teknik ve becerileri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme, jimnastik branşına özgü temel kavramlar | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
2 | Literatür taraması | Cimnastik tarihçesi ve branşları (herkes için cimnastik, trampoline, aktobatik) | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması, eşli çalışmalar |
3 | Video izleme | Cimnastik branşları (devam...) (aerobik, artistik cimnastik) | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
4 | Video izleme | Cimnastiğin Vücuda etkileri, genel ısınma egzersizleri ve genel motor beceriler | Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma |
5 | Video izleme | Cimnastik ısınma prensipleri ve hazırlık elementlerinin uygulamaları; (hayvan yürüyüşleri) | Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma |
6 | Video izleme | Öne takla, geriye takla hareketlerinin basamaklı uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma |
7 | Müsabaka izleme ve yorumlama | Açık gergin öne ve geriye takla, kapalı gergin öne ve geriye takla hareketi teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Müsabaka izleme ve yorumlama | Amut hareketi ve basamaklama teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Çember hareketi ve basamaklı uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma |
11 | Görsel literatür tarama ve video izleme | Kartvil hareketi ve basamaklı uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma |
12 | Video izleme | Yunus takla hareketi ve basamaklı uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma |
13 | Konu ile ilgili mevcut antrenman programları inceleme | Jimnastik branşına özgü antrenman programı hazırlama yöntemleri | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
14 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Dizilişlerde kalıp hareketleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
15 | Video izleme | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mitchell, D., Davis, B. ve Lopez, R. (2002). Teaching Fundamental Gymnastics Skills. Human Kinetics, US. |
Suveren, S. ve Suveren, S. (2010). Artistik Cimnastik Öğretim Metotları (Bayanlar- Erkekler). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Demir, M. (2005). Atletizm Koşular, Atmalar, Atlamalar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Mengütay, S. (1998). Artistik Cimnastik Temel Teknik Hareketlerin Öğretim Yöntemleri ve Yardım şekilleri. Tutibay, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the concepts of recreation area
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
|
2 | |||||
2 |
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
|
2 | |||||
2 |
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
|
3 | |||||
2 |
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
|
3 | |||||
3 |
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
|
2 | |||||
4 |
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
|
3 | |||||
2 |
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
|
1 | |||||
2 |
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
|
1 | |||||
2 |
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
|
3 | |||||
3 |
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |