TR EN

TEMEL ANATOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY123 TEMEL ANATOMİ 1 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. FEHMİ TUNCEL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, insan vücudunu oluşturan sistemleri, hareket sistemi ile ilgili temel kavramları ve başlıca anatomik refarans noktalarını açıklayabilecek bilgi birikimini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Vücut organizasyonu, hücreler ve dokular, örtü sistemi, deri, solunum sistemi, sindirim sistemi, dolaşım sistemi, idrar boşaltım sistemi, iskelet sistemi, endokrin sistemi, kemik dokusu ve kemikler, kas dokusu, kaslar ve düzlem hareketleri, üst extiremite ve alt extremite kasları, solunum kasları ve karın kasları, eklem dokusu, ve eklem hareketleri, kasların rolleri, kasılma çeşitleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Anatomiye ilişkin genel kavramları ve terimleri tanımlar.
Kas-iskelet sistemi hareketlerini anatomik terimlerle açıklar.
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri.
Hareket sistemine ilişkin; eksen, düzlem, kemik, eklem, ligament, kas ve başlıca anatomik referans noktalarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin tanıtımı, Vücut Organizasyonu Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili makale okuma Hücreler ve Dokular Anlatım ve soru cevap yöntemi
3 Literatür tarama ve sunum hazırlama Endokrin Sistemi Anlatım ve soru cevap yöntemi ve grup çalışması
4 Literatür tarama ve sunum hazırlama Solunum Sistemi Anlatım ve soru cevap yöntemi ve grup çalışması
5 Literatür tarama ve sunum hazırlama Sindirim Sistemi Anlatım ve soru cevap yöntemi ve grup çalışması
6 Literatür tarama ve sunum hazırlama Dolaşım Sistemi Anlatım ve soru cevap yöntemi ve grup çalışması
7 Literatür tarama ve sunum hazırlama İdrar Boşaltım Sistemi Anlatım ve soru cevap yöntemi ve grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama ve sunum hazırlama İskelet Sistemi Anlatım ve soru cevap yöntemi ve grup çalışması
10 Konuyla ilgili makale okuma Örtü Sistemi, Deri Anlatım ve soru cevap yöntemi
11 Görsel ve yazılı kaynak tarama Kemik Dokusu ve Kemikler Anlatım ve soru cevap yöntemi
12 Görsel ve yazılı kaynak tarama Kas Dokusu, Kaslar ve Düzlem hareketleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Üst Extiremite ve Alt Extremite kasları, Solunum Kasları ve Karın Kasları Anlatım ve soru cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Eklem Dokusu, ve Eklem hareketleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kasların Rolleri, Kasılma Çesitleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mirel, A.H. ve Koşar, Ş.N. (2006). İnsan Anatomisi Ve Kineziyolojisi. Nobel Yayın, Ankara
Behnke, A. ve Robert S. (2001). Kinetic Anatomy. Champaign, Human Kinetics. USA
Kanbir, O. (2007). İnsan Anatomisi: Hareket Sistemi. Ekin Kitapevi Yayınları, Bursa
Delavier, F. (2001). Strength Training Anatomy: Your illustrated guide to muscles at work. Champaign. Human Kinetics, USA

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the concepts of recreation area
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
1
2
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
1
2
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
1
2
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
1
3
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
1
4
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
2
2
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
2
2
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
1
2
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
1
3
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0