TR EN

REKREASYON KARİYERİ PLANLAMA VE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY418 REKREASYON KARİYERİ PLANLAMA VE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 8 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyon alanında kariyer planı yapabilme ve bu alanda hizmet veren spor örgütlerinde insan gücünün verimli kullanılması, iş gören beklentilerinin karşılanması ve sürekli gelişimlerinin sağlanması ile ilgili süreçleri analiz etme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, rekreasyon alanında kariyer yönetimini, insan kaynaklarının işlevleri ve planlama sürecini kullanarak, işe alım, performans ölçme, işe alım mülakatları ve özgeçmiş hazırlama, rekreasyonun hizmet verdiği alanlarda yaşanan problemleri analitik yöntemlerle belirleme, çözüm önerileri sunma sürecini değerlendirme ve hazırlık yapma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kariyer yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar
Kariyer planlamada, İnsan kaynakları bölümünün kurum içindeki önemini açıklar
Rekreasyon işletmelerinde iş gücü sağlayan personelin sahip olması gereken özellikleri açıklar
İnsan kaynakları departmanında işe alım kriterlerini ve mülakat tekniklerini uygular
Rekreasyon alanındaki işletmelerin insan gücünün verimli kullanılması, iş gören beklentilerinin karşılanması ve sürekli gelişimlerinin sağlanması ile ilgili süreçleri analiz eder

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Kişilik, benlik algısı ve temel kavramlar Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Kariyer Yönetiminin işlevleri ve özellikleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Kariyer Yönetiminde Modelleme Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Literatür tarama İnsan Kaynakları Yönetimi Tarihsel Gelişim Süreci. Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Konu ile ilgili makale okuma İnsan Kaynakları Yönetimi Amaç ve Özellikleri. Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Literatür tarama İş Analizi ve İş Tanımları, İş Gören Bulma ve Seçme. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Rekreasyon İşletmelerinde Personel ihtiyacı nitelikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve bireysel çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili makale okuma Oryantasyon Süreci Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma
10 Konu ile ilgili örnek olay inceleme Rekreasyonda Eğitim Yönetimi ve Kariyer Geliştirme. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
11 Konu ile ilgili örnek olay inceleme Rekreasyon işletmelerinde Performans Performans Değerleme, İş Değerlemesi ve Ücret Yönetimi. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar
12 Konu ile ilgili video izleme Rekreasyon İşletmelerinde İnsan Kaynakları Örnek Olay çözümleme Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışma
13 Konu ile ilgili makale okuma İnsan Kaynakları Departmanı İşe Alım Kriterlerinin Oluşturulması ve Mülakat Teknikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma Yöntemi ve grup çalışması
14 Köşe yazısı okuma ve özet çıkarma Özgeçmiş hazırlama Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, örnek olay analizi ve grup çalışmaları
15 Konu ile ilgili kampanya araştırmaları Rekreasyonda Kariyer Planlamada Modelleme Öğrenci proje sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma örnek olay analizi, grup çalışmaları,
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ekenci G., İmamoğlu AF.(2012). Spor İşletmeciliği. Nobel Yayınevi, Ankara
Aykaç B. (1999). İnsan Kaynakları Yönetimi ve İnsan Kaynaklarının Stratejik Planlanması. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Şimşek MŞ., Öge HS.(2011). İnsan Kaynakları Yönetimi. 4. Baskı. Eğitim Kitabevi, Ankara
Geylan R., Zümrüt H. (2013). İnsan Kaynakları Yönetimi. Hediyem Kitapevi, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the concepts of recreation area
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
4
2
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
5
2
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
4
2
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
5
3
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
5
4
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
4
2
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
4
2
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
5
2
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
4
3
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0