Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HRY215 | RADYO TV REKLAM UYGULAMALARI | 3 | 5 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; reklam stratejileri ve bunların uygulamaları hakkında temel beceriler kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; reklam, reklamın tarihi, reklam stratejileri, pazarlama ve tüketici, temel film yapım yöntemleri, reklam fikrini bulmak ve projenin yapım öncesi sunumu, reklam filmi senaryo yazımı, reklam film bütçesi hazırlama ve bütçe yönetimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklam nedir? sorusunu açıklar ve reklam tarihini özetler. |
Reklam stratejileri, pazarlama ve tüketici kavramlarını açıklar. |
Temel film yapım yöntemlerini açıklar ve reklam filmi çekiminde bu yöntemleri kullanır. |
Reklam filmi senaryo yazımı ve reklam filminde storyboard hazırlanması konularını analiz eder. |
Reklam filmi senaryo yazımı, reklam kurgusu konularındaki bilgisiyle bir reklam filmi yazar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Tanışma. Ders ve dersin işleyişi hakkında bilgi. | Sözlü Anlatım |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Reklam Nedir? Reklamcılık tarihi. | Sözlü anlatım ve sunum |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Reklam stratejileri, pazarlama ve tüketici. | Sözlü anlatım ve sunum |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Temel film yapım yöntemleri. | Sözlü anlatım ve uygulama |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Reklam fikrini bulmak ve projenin yapım öncesi sunumu | Sözlü anlatım ve uygulama |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Reklam filmi senaryo yazımı | Sözlü anlatım ve uygulama |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Reklam film bütçesi hazırlama ve bütçe yönetimi. | Sözlü anlatım, sunum ve uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Reklam filminde storyboard hazırlanması | Sözlü anlatım, sunum ve uygulama |
10 | Öğrenci ödev hazırlama | Reklam film çekimi. | Sözlü anlatım, sunum ve uygulama |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Reklam kurgusu | Sözlü anlatım, sunum ve uygulama |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Reklam filminde renk ve ses kullanımı | Sözlü anlatım, sunum ve uygulama |
13 | Öğrenci ödev hazırlama | UYGULAMA | Öğrenci projelerini inceleme ve tartışma |
14 | Öğrenci ödev hazırlama | UYGULAMA | Öğrenci projelerini inceleme ve tartışma |
15 | Öğrenci ödev hazırlama | UYGULAMA | Öğrenci projelerini inceleme ve tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akbulut, T. N., Balkaş Erdoğan E. (2007).Televizyon Reklam Film Yapımı, İstanbul: Beta Yayınevi |
Arens ,W. (2017). Advertising, Kindle Edition |
Babür Tosun, N. (2018).Reklam Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
|
5 | |||||
2 |
Compare current theories in the field and communication theories.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
|
3 | |||||
2 |
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
|
5 | |||||
2 |
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
|
5 | |||||
2 |
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
|
5 | |||||
2 |
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
|
4 | |||||
3 |
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
|
3 | |||||
2 |
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
|
4 | |||||
2 |
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
|
4 | |||||
3 |
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |