TR EN

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY217 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI 3 5 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi CİHAN EMRE TANÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; fotoğrafın temel teknik kuramsal bilgilerinin kavranmasını sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği, fotoğrafın ve reklam fotoğrafçılığının tarihsel gelişimi, stüdyo ve fotoğraf ekipmanları, makine türleri ve olanakları, fotoğraf makinelerinin çalışma prensipleri ve fotoğraf makinesinin öğeleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Fotoğraf ve reklam fotoğrafçılığının tarihsel gelişimini açıklar.
Fotoğrafın algılanma evrelerini listeler.
Başlıca fotoğraf makinesi türleri ve objektif türlerini kategorize eder.
Fotoğraf stüdyosunda bulunması gereken malzemeleri ve ışık türlerini inceler.
Işık türlerini fotoğraf çekiminde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders Kaynaklarının Tanıtılması. Reklam Fotoğrafçılığı alanı ve sektörü üzerine bilgilendirme. Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
2 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Fotoğrafın Algılanma Evreleri, Fotoğrafın Dünyada ve Türkiye’de Tarihsel Gelişiminin Anlatılması. İlk Fotoğraf Sanatçıları Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Renkli fotoğraf, Dijital Fotoğraf Makineleri Fotoğraf Makinelerinin Başlıca Ögeleri, Objektif Türleri, Fotoğraf Makinesi Türleri ve Fotoğraf Makinelerinin Çalışma Prensiplerinin Anlatılması. Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Dijital Makinelerde Çekim Modlarının Tanıtılması, Pozometre Kullanımı ve uygulamaları. Diyafram Olanaklarının Anlatılması ve Net Alan Derinliği Uygulamaları. Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Enstantene Olanaklarının Anlatılması ve Hareket Netsizliği Uygulamaları. Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum ISO(ASA) Uygulamaları ve Fotoğrafta Kontrast. Renk ısısı ve Kelvin ölçü birimleri. Fotoğrafta ışık. Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
7 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Işığın yönleri. Fotoğrafta perspektif. Profesyonel Bir Fotoğraf Stüdyosunda Bulunması Gereken Ekipmanların Anlatılması. Fotoğraf donanımları. Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Reklam fotoğrafçılığı türleri. Fotoğrafın reklamcılıktaki kullanım alanları. Reklam fotoğrafçılığının gelişimi Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
10 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Yemek fotoğrafçılığı, Endüstriyel fotoğrafçılık, Still Life fotoğraf Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
11 Proje Uygulamaları Moda fotoğrafçılığı, Mimari fotoğrafçılık Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
12 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Reklamın görsel ve tipografik unsurları. Reklam fotoğrafçılığında aktörler ve kurumlar Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje Uygulamaları
13 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Reklam fotoğrafçılığında alternatif teknikler. Öğrenci fotoğraf çekimlerinin incelenmesi. Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje Uygulamaları
14 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Öğrenci Proje Uygulamaları. Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje Uygulamaları
15 Fotoğraf Sergisi Reklam Fotoğrafçılığı Dersinde Üretilen Öğrenci Projeleri Dönem Sonu Fotoğraf Sergisi. Fotoğraf Sergisi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Berger, J. (2016). Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık
Kanburoğlu, Ö. (2013) Dijital Fotoğraf Rehberi, Say Yayınları.
Duygun, U. İFSAK Temel Fotoğraf Seminer Notları
Eriksson, P. (2004). Photography in Advertising, Book Mill
Kalfagil, S. (2014). Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, İlke Kitap
Kanburoğlu, Ö. (2004). A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları
Freeman, M. (2011). Fotoğrafçının Gözü, Remzi Kitabevi
Prakel, D. (2011). Fotoğrafta Işık, Homer Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
3
2
Compare current theories in the field and communication theories.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
2
2
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
3
2
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
2
2
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
2
2
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
0
3
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
2
2
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
2
2
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
2
2
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
1
3
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0