Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HRY327 | HALKLA İLİŞKİLERDE MEDYA PLANLAMASI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET EMİN BEGTİMUR-Dr.Öğr.Üyesi SİNEM EYİCE BAŞEV |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, Halkla İlişkiler kampanyalarında, hedef kitleye iletilecek mesajların, doğru zamanda, en uygun mecra aracılığıyla iletilebilmesi için medyanın verimli kullanılması, medya planlama süreçlerini analiz etme ve doğru medya planı hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Halkla İlişkiler ve Medya Planlama ile ilgili temel kavramlar, Medya türleri, Reklam, Halkla İlişkiler, Pazarlama İlişkisi, Medya Planlama süreçleri, Medya Planlama Ajansları çalışma şekilleri ve kullandıkları programlar, Halkla İlişkiler kampanyalarında ve kriz yönetiminde medya kullanımı, Halkla İlişkilerde Medya Planlama, İnternet Medyası ve Dijital Medya Planlaması konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Halkla İlişkiler ve medya planlaması ile ilişkili kavramları tanımlar. |
Halkla İlişkiler alanı için medya planlamasının önemini açıklar. |
Halkla İlişkiler kampanyalarında ve kriz yönetiminde medya stratejilerini tartışır. |
Halkla İlişkiler, reklam, pazarlama alanlarında edindiği teorik bilgiyi Medya Planlama aşamalarına entegre eder. |
Halkla İlişkiler kampanyalarında medya planlama yöntemlerini kullanarak medya planı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Ders kapsamında kullanılacak ana ve yardımcı kaynaklar, ölçme ve değerlendirme sistemi, hakkında bilgilendirme. Halkla İlişkiler ve Medya Planlaması hakkında Genel Değerlendirme | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Halkla İlişkiler Nedir? Medya Nedir?, Medyanın İşlevleri ve Medya Planlaması Nedir? Reklam Nedir? Kavramsal Çerçeve | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Halkla İlişkiler ve Medya Planlamasında Hedef Kitle | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Medya Planlama ve Satın alma Kavramı, Medya Türleri, Uygulama ödevinin verilmesi | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Medya planlamasının aşamaları ve medya planlamasının temel parametreleri. | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Medya Planlama Ajansları ve Kullandıkları Programlar | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Halkla İlişkiler alanında Medya Planlamada Mecraların Kullanımında Önemli Noktalar | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Ara Sınav Soruları Cevaplarının Tartışılması Digital Medya Planlaması ve Hakla İlişkiler | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Halkla İlişkiler ve Online Medya (Blog,Sosyal Ağlar) | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Başarılı Halkla İlişkiler ve Medya Planlaması Örnekleri (Sektörel) | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Başarılı Halkla İlişkiler ve Medya Planlaması Örnekleri (Sektörel) | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
14 | Öğrenci Ödev Hazırlama | Halkla İlişkiler Kampanyasında Medya Planı Hazırlama Ödev Sunumları | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Asna , A. (2006).Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. Pozitif Yayınları, İstanbul |
Okay, A.&Okay, A. (2007). Halkla İlişkiler ve Medya . Mediacat Kitapları,İstanbul |
Özkundakçı, M.(2014). Üçü Bir Arada Reklamcılığa Giriş, Medya Planlama, Kreatif Düşünce . Hayat Yayınları,İstanbul |
Scot, D.M. ( 2010). Pazarlamanın iletişimin yeni kuralları : Alıcılara doğrudan ulaşmak için basın bültenleri, bloglar, pod yayını, viral pazarlama online medyadan nasıl faydalanılır?. (N.Özata ,Çev.) MediaCat Kitapları, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
|
3 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
|
3 | |||||
2 |
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
|
4 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
4 | |||||
2 |
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
|
3 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
|
4 | |||||
2 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
|
3 | |||||
2 |
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |