TR EN

HALKLA İLİŞKİLERDE MEDYA PLANLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY327 HALKLA İLİŞKİLERDE MEDYA PLANLAMASI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MEHMET EMİN BEGTİMUR-Dr.Öğr.Üyesi SİNEM EYİCE BAŞEV
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, Halkla İlişkiler kampanyalarında, hedef kitleye iletilecek mesajların, doğru zamanda, en uygun mecra aracılığıyla iletilebilmesi için medyanın verimli kullanılması, medya planlama süreçlerini analiz etme ve doğru medya planı hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Halkla İlişkiler ve Medya Planlama ile ilgili temel kavramlar, Medya türleri, Reklam, Halkla İlişkiler, Pazarlama İlişkisi, Medya Planlama süreçleri, Medya Planlama Ajansları çalışma şekilleri ve kullandıkları programlar, Halkla İlişkiler kampanyalarında ve kriz yönetiminde medya kullanımı, Halkla İlişkilerde Medya Planlama, İnternet Medyası ve Dijital Medya Planlaması konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halkla İlişkiler ve medya planlaması ile ilişkili kavramları tanımlar.
Halkla İlişkiler alanı için medya planlamasının önemini açıklar.
Halkla İlişkiler kampanyalarında ve kriz yönetiminde medya stratejilerini tartışır.
Halkla İlişkiler, reklam, pazarlama alanlarında edindiği teorik bilgiyi Medya Planlama aşamalarına entegre eder.
Halkla İlişkiler kampanyalarında medya planlama yöntemlerini kullanarak medya planı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Ders kapsamında kullanılacak ana ve yardımcı kaynaklar, ölçme ve değerlendirme sistemi, hakkında bilgilendirme. Halkla İlişkiler ve Medya Planlaması hakkında Genel Değerlendirme Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
2 Kitap Okuma Halkla İlişkiler Nedir? Medya Nedir?, Medyanın İşlevleri ve Medya Planlaması Nedir? Reklam Nedir? Kavramsal Çerçeve Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
3 Kitap Okuma Halkla İlişkiler ve Medya Planlamasında Hedef Kitle Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
4 Kitap Okuma Medya Planlama ve Satın alma Kavramı, Medya Türleri, Uygulama ödevinin verilmesi Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
5 Kitap Okuma Medya planlamasının aşamaları ve medya planlamasının temel parametreleri. Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
6 Kitap Okuma Medya Planlama Ajansları ve Kullandıkları Programlar Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
7 Kitap Okuma Halkla İlişkiler alanında Medya Planlamada Mecraların Kullanımında Önemli Noktalar Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Genel Tekrar Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
10 Kitap Okuma Ara Sınav Soruları Cevaplarının Tartışılması Digital Medya Planlaması ve Hakla İlişkiler Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
11 Kitap Okuma Halkla İlişkiler ve Online Medya (Blog,Sosyal Ağlar) Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
12 Kitap Okuma Başarılı Halkla İlişkiler ve Medya Planlaması Örnekleri (Sektörel) Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
13 Kitap Okuma Başarılı Halkla İlişkiler ve Medya Planlaması Örnekleri (Sektörel) Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
14 Öğrenci Ödev Hazırlama Halkla İlişkiler Kampanyasında Medya Planı Hazırlama Ödev Sunumları Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
15 Kitap Okuma Genel Tekrar Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Asna , A. (2006).Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. Pozitif Yayınları, İstanbul
Okay, A.&Okay, A. (2007). Halkla İlişkiler ve Medya . Mediacat Kitapları,İstanbul
Özkundakçı, M.(2014). Üçü Bir Arada Reklamcılığa Giriş, Medya Planlama, Kreatif Düşünce . Hayat Yayınları,İstanbul
Scot, D.M. ( 2010). Pazarlamanın iletişimin yeni kuralları : Alıcılara doğrudan ulaşmak için basın bültenleri, bloglar, pod yayını, viral pazarlama online medyadan nasıl faydalanılır?. (N.Özata ,Çev.) MediaCat Kitapları, İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
4
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
3
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
3
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
4
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
4
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
3
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
3
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
4
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
3
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
4
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0