Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
THY203 | TELEVİZYON YAYINCILIĞI | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi CİHAN EMRE TANÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere Radyo ve Televizyon Yayıncılığının temel kavramlarının tanıtılması ve televizyon yayıncılığına ilişkin, teknik, içerik ve denetleyici/düzenleyici yapılar bağlamında temel bilginin kazandırılmasıdır. |
İçerik: | Dersin içeriğini; teknolojik bir yenilik olan televizyonun tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de televizyon yayıncılığı yayıncılık türleri, karasal televizyon yayıncılığı, uydu televizyon yayıncılığı, IPTV ve internet tv yayıncılığı, mobil tv yayıncılığı gibi konular kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türkiye’de televizyon yayıncılığının tarihsel gelişimini ve geçirdiği aşamaları tartışır. |
Radyo ve televizyon teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlar. |
Televizyon yayıncılığının teknolojik ve tarihsel gelişimini ekonomik, siyasal ve kültürel bağlamda analiz eder. |
Avantaj ve dezavantajlarını göstermek için televizyon yayıncılığında kullanılan yayın teknolojilerini birbirleri ile karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, Dersin İşleyişi Hakkında Bilgi, Genel Bilgilendirme ve Derse Giriş | Anlatım |
2 | Kitap okuma | Televizyon Yayıncılığının Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Öğrenci Araştırma – Kitap Okuma | Türkiye’de Televizyon Yayıncılığı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Televizyon Yayıncılığında Yapı ve İşleyiş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Televizyonun Özellikleri – Karakteristikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Öğrenci Ödev Hazırlama – Kitap Okuma | Televizyon Yayın Türleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Öğrenci Ödev Hazırlama – Kitap Okuma | Televizyon Yayınlarının Başlıca Finans kaynağı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Televizyon Yayıncılığının Uluslar Arası Boyutu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Karasal Televizyon Yayıncılığı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Uydu Televizyon Yayıncılığı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | IPTV ve Internet TV Yayıncılığı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci Ödev Hazırlama – Kitap Okuma | IPTV ve Internet TV Yayıncılığı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci Ödev Hazırlama – Kitap Okuma | Mobil TV Yayıncılığı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kitap okuma | Genel tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Nazmi Ulutak, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Anadolu Üni. Yay., 2013 |
Aysel Aziz, Radyo ve Televizyona Giriş, Ankara Üni. Siyasal Bil. Yay., 1981 |
Özden Cankaya, Dünden Bugüne Radyo ve Televizyon, Beta Basım Yay., 1997 |
Banet-Weiser, S. Chris, C. and Freitas, A. (2007). Cable Visions Television Beyond Broadcasting, NYU Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret basic concepts, fields of study, theories and approaches in media.
|
0 | |||||
2 |
Describe current information in the field by relating them with communication theories.
|
0 | |||||
3 |
Explain basic concepts regarding communication sciences.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events, political, cultural and economic developments by using the theoretical knowledge gained in the field within a critical context.
|
4 | |||||
2 |
Associate knowledge and facts in the field with
Law, Sociology, Advertisement, Cinema and Economy.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identify new strategy and methods for the technical infrastructure and content of the types of television news and programs.
|
0 | |||||
2 |
Assemble theoretical knowledge gained in the field to the technology in present day.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Create creative contents in the field.
|
0 | |||||
2 |
Interpret theoretical and applied knowledge gained in the field.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Create TV Programs for several audiences by sharing the knowledge and experiences on it.
|
0 | |||||
2 |
Perform as a leader or a team member in teamwork from the news production to presentation stage by fulfilling assigned tasks.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identify basic knowledge regarding the production stages of media and technical infrastructure and creative approaches.
|
4 | |||||
2 |
Research for developments, changes and innovations in the field by taking the lifelong learning as a principle.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Create new ideas and new products in collaboration with the stakeholders in the field of programming and journalism.
|
0 | |||||
2 |
Organize projects and activities for the social environment with the awareness of social responsibility following the national and international cases.
|
0 | |||||
3 |
Explain written, verbal and visual studies in the field by following the agenda.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills gained in the field by taking legal, social and ethical responsibilities into consideration.
|
0 | |||||
2 |
Show skills as in using camera, editorial process control, team leadership and producing creative content that are features of a professional.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |