Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIY215 | HAVAALANI YÖNETİMİ VE DONANIMI | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; Havayolu sektöründe profesyonel hizmet verebilecek, liderlik yapacak düzeyde havaalanı yönetim. koordinasyon ve donanım sistemlerine etik kavramlar dahilinde hakim ve sektör gerekliliklerine paralel olarak yönetici yetiştirmektir. |
İçerik: | Dersin içeriği; havaalanı yönetimi, yönetici fonksiyonları, misyon, vizyon, etik yönetim, sektör tanıtımı, havaalanları tanıtımı, havaalanı sistemleri ve donanımları, havaalanı tasarım projesi geliştirilmesi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havayolu organizasyonel yönetim yapısı ve departman bilgileri öğrenilir. |
Havayolu yönetiminde misyon, vizyon ve etkin iletişim, algı yönetim teknikleri farkındalığı kazanılır. |
Liderlik teorileri kapsamında bilgi sahibi olunur. |
Havayolu lider yönetici kişilik tanımı, liderlik haritası ve yetkinlikleri yorumlayabilme özelliği kazanılır. |
havaalanları tanınır ve yönetim sistem donanımları öğrenilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havayolu organizasyonel yönetim ve departman bilgileri | Sunum ve uygulamalı takım oyunu |
2 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havayolu yönetiminde misyon, vizyon ve etkin iletişimle yönetim teknikleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması, film gösterimi |
3 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Liderlik teorileri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması, fotoğraf analizi |
4 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havayolu lider yönetici kişilik tanımı, liderlik haritası ve yetkinlikleri | Sunum ve uygulamalı takım testi |
5 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Türkiye’de ve dünyada başlıca havalimanı türleri ve kapasiteleri | Sunum ve havalimanı haritalarından örnekler gösterimi |
6 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havayolunda kuyruk teorisi ve simulasyon modelleri, manialar | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
7 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havayolu yönetiminde sistem ve karar teorisi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havaalanı yönetiminde Puko tekniği, Havalimanı görüntü donanım sistemleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
10 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havaalanı yönetiminde share point programı - dash board sistemi tanıtılması ve kullanımı | Sunum, dash board örneklerinin incelenmesi ve uygulamalı takım çalışması |
11 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | 3. Havalimanı güncel tanıtımı | Sunum ve uygulamalı takım çalışması, imkanlar dahilinde havalimanına gezi düzenlenmesi |
12 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Yeni Hava Limanı 2020 yılı versiyonu | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
13 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havaalanı 21.yy akıllı sistemleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması, film gösterimi |
14 | Sunum | Havaalanı yönetim ve donanım sisteminin tekrarı | Soru cevap |
15 | Tüm konuların püf noktalarını gözden geçirme | Final öncesi genel tekrar | Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
DHMİ : ‘Yönetim Sistemleri Eğitim Kitabı’ (2018) : Havacılık Eğitim Dairesi Başkanlığı İşletme Eğitim Planlama ve Uygulama Müdürlüğü |
Koçel, Tamer (2018) : İşletme Yöneticiğili, Beta Basım Yayım |
TAV Larry Bossidy and Ram Charan, Execution’ MediaCat (Çeviri:Nadir Özata) |
Ian McDermott Wendy Jago, ‘İçsel Koçluk’ (Çeviri:Halil Tunalı) |
Michio Kaku, ‘Geleceğin Fiziği’ Odtü Yayıncılık, 2011 |
Ursula Markham, ‘İçten Dışa Değişim Teknikleri’, Meta Yayıncılık, 1995 (Çeviri: Dilek Yılmaz) |
https://flightsafety.org/, Eylül 2018 |
https://www.sgs.com/en/transportation/aerospace-and-aviation/aviation-management-and-flight-operations-services, Eylül 2018 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
4 | |||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
1 | |||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
2 | |||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
2 | |||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
2 | |||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
3 | |||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
2 | |||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
1 | |||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
3 | |||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
2 | |||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
4 | |||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
2 | |||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
2 | |||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
3 | |||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 2 | 3 | 6 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |