Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIY218 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İşi ve işletmeyi, insanı merkeze alarak anlamaya çalışan bir disiplinin, insan kaynakları yönetiminin, rolünü ve sorumluluklarını sürdürebilirlik bakış açısıyla açıklamak |
İçerik: | İnsan kaynakları planlama, işe alma, seçme, işe alıştırma, çalışan geliştirme, kariyer planlama, performans değerlendirme ve ücretlendirme dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan kaynak yönetimin rolünü ve temel sorumluluklarını açıklar. |
İnsan kaynakları planlama sürecindeki adımları tanımlar. |
Etkili personel işe alım adımlarını tanımlar. |
Çalışan seçim sürecini, iş görüşmelerindeki problemleri ve onları düzeltme yollarını tanımlar. |
Çalışan el kitabının amacını ve içeriğini açıklar. |
Performans değerlendirme sisteminin amacını ve değerlendirme sürecindeki adımları açıklar. |
Bir ücret programının kısımları olarak ana ödeme, primler ve farklı ödeme türlerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap bölümü okuma | İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: küreselleşme, teknoloji, iş gücü oluşum trendleri | Ders anlatım ve tartışma |
2 | Kitap bölümü okuma | İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: çalışan çeşitliliği ve çalışanın dahil edilmesi, sürekli iyileştirme programları, İKY’ nin önündeki diğer zorluklar | Ders anlatım ve tartışma |
3 | Kitap bölümü okuma | İşlevler ve strateji: yönetimin işlevleri, stratejik yönetim sürecinde İK’nın rolü, İKY işlevleri | Ders anlatım ve tartışma |
4 | Kitap bölümü okuma | İşlevler ve strateji: İK bölümünün yapısı, yetenek yönetimi, İK trendleri, global bir çerçevede İKY | Ders anlatım ve tartışma |
5 | Kitap bölümü okuma | İnsan kaynakları planlaması ve iş analizi: örgüt stratejisinin insan kaynakları planlaması ile bağlantısı, iş analizi süreci | Ders anlatım ve tartışma |
6 | Kitap bölümü okuma | İnsan kaynakları planlaması ve iş analizi: iş tanımları, iş tasarımı, esnek çalışma programları | Ders anlatım ve tartışma |
7 | Kitap bölümü okuma | Personel işe alımı: etkili personel işe alımı, personel işe alımına ilişkin zorluklar, içeriden işe alım kaynakları, örgüt dışından personel işe alım kaynakları | Ders anlatım ve tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap bölümü okuma | Personel işe alımı: internet üzerinden işe alım, işe alım alternatifleri, işe alıma küresel bakış | Ders anlatım ve tartışma |
10 | Kitap bölümü okuma | Seçim esasları: adayların elemeden geçirilmesi, başvuru formları, istihdam öncesi yapılan testler | Ders anlatım ve tartışma |
11 | Kitap bölümü okuma | Seçim esasları: etkili personel işe alımı, algısal hataların önlenmesi, özgeçmiş araştırmaları, iş teklifi | Ders anlatım ve tartışma |
12 | Kitap bölümü okuma | İşe alıştırma, eğitim ve çalışanların gelişimi: işe alıştırma, sosyalleşme yoluyla kültürü öğrenmek, çalışan el kitabı, çalışan eğitimini tasarlamak, çalışan eğitimi metotları, eğitimin etkinliğini değerlendirmek, çalışan gelişimi | Ders anlatım ve tartışma |
13 | Kitap bölümü okuma | Kariyerleri yönetmek: kariyer gelişimi, kariyer gelişiminde örgütün rolü, yöneticiler ve kariyer gelişimi, kariyer aşamaları, kişilik tipi ve kariyer uyumu | Ders anlatım ve tartışma |
14 | Kitap bölümü okuma | Performans yönetim sisteminin kurulması: amaçları, değerlendirme süreci, değerlendirmeyi çarpıtabilecek faktörler, daha etkili performans yönetim sistemlerinin oluşturulması, performans değerlendirme toplantısı | Ders anlatım ve tartışma |
15 | Kitap bölümü okuma | Ödül ve ödeme planları oluşturmak: çalışanların ödüllendirilmesi, ücret yapısı, ödeme türleri, üst düzey ödeme programları | Ders anlatım ve tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
David A. DeCenzo, Stephen P. Robbins, Susan L.Verhulst. (2017) İnsan Kaynakları Yönetiminin Temelleri (Çeviri Editörleri: Prof.Dr. Canan Çetin, Doç.Dr.M.Lütfi Arslan ). (12. Baskı). Nobel Yayın. |
Human Resources Management, David A.DeCenzo, Stephen P.Robbins, Susan L.Verhulst |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
0 | |||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
0 | |||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 | |||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
2 | |||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
1 | |||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
1 | |||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
1 | |||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
0 | |||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
3 | |||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
3 | |||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
2 | |||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
2 | |||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
2 | |||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
1 | |||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |