Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
IBY211 |
TÜRKİYE EKONOMİSİ |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. ORHAN İŞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersle öğrencilerin Türkiye ekonomisi hakkında tarihsel, kuramsal ve yapısal bilgiye sahip olup Türkiye ekonomisinin temel özelliklerini ve güncel sorunlarını analiz etmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Ders milli iktisat, devletçilik, liberal uyum, ithal ikameci dönem, dışa açık sermaye egemenliği dönemi, finansallaşma ve sıcak para egemenliği gibi süreç ve kavramları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Türkiye Ekonomisi' ndeki gelişmeleri Osmanlı Devleti'nin son dönemlerinden günümüze kadar açıklar. |
Liberal politikalar ve ekonomik gelişmeler konusunda detaylı analiz yapar. |
Genel ekonomik sorunlar ve Türkiye Ekonomisi'nin spesifik konularını değerlendirir. |
Türkiye’de ekonomik ve siyasi gelişimin karşılaştırmalı analizini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
GİRİŞ-EKONOMİNİN TEMEL KAVRAMLARI |
Anlatım, Tartışma |
2 |
Kitap Okuma |
CUMHURİYETİN KURULUŞ YILLARI ÖNCESİ EKONOMİK DURUM |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Kitap Okuma |
1923-1929: CUMHURİYETİN KURULUŞ YILLARI TÜRKİYE EKONOMİSİ |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Kitap Okuma |
1930-1939: DEVLETÇİLİK DÖNEMİ TÜRKİYE EKONOMİSİ |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Kitap Okuma |
1940-1949: İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI YILLARI VE SONRASI TÜRKİYE EKONOMİSİ |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Kitap Okuma |
1950-1960: LİBERAL EKONOMİ POLİTİKALARI VE DIŞ TİCARETTE KONTROL POLİTİKALARINA DÖNÜŞ |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Kitap Okuma |
1950-1960: LİBERAL EKONOMİ POLİTİKALARI VE DIŞ TİCARETTE KONTROL POLİTİKALARINA DÖNÜŞ |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap Okuma |
1960-1980: PLANLI KALKINMA DÖNEMİ (1. ve 2. 5 yıllık kalkınma planları ) TÜRKİYE EKONOMİSİ |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Kitap Okuma |
1960-1980: PLANLI KALKINMA DÖNEMİ (3. ve 4. 5 yıllık kalkınma planları ) TÜRKİYE EKONOMİSİ |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Kitap Okuma |
1980-1989: İHRACATA DAYALI SANAYİLEŞME MODELİ VE PİYASA EKONOMİSİNE YÖNELİK YAPISAL DEĞİŞİM SÜRECİ (1) |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Kitap Okuma |
1980-1989: İHRACATA DAYALI SANAYİLEŞME MODELİ VE PİYASA EKONOMİSİNE YÖNELİK YAPISAL DEĞİŞİM SÜRECİ (2) |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Kitap Okuma |
1990’LI YILLAR: SERMAYE HAREKETLERİNİN LİBERALLEŞMESİ SÜRECİ VE KONJONKTÜREL POLİTİKALAR (1) |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Kitap Okuma |
1990’LI YILLAR: SERMAYE HAREKETLERİNİN LİBERALLEŞMESİ SÜRECİ VE KONJONKTÜREL POLİTİKALAR (2) |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Kitap Okuma |
2000’Lİ YILLAR TÜRKİYE EKONOMİSİ VE GÜNCEL SORUNLARI |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Boratav, K. (2010), Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, İmge Yayınevi, Ankara. |
Yentürk, N., Kepenek, Y. (2017), Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, İstanbul. |
Kazgan, G. (2015), Tanzimattan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Interpret the basic concepts, theories and approaches of business information management, programming and management information systems.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Explain concepts related to field by associating them with information systems and programming languages.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain current information about the field with information and communication theories.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Relate the information and facts about his/her field with other areas of social sciences.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Prepare the technical infrastructure and content of information management in businesses.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Integrate the theoretical knowledge about the field into today's technology
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply the programming languages for the functioning of business.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Interpret the theoretical and practical information they obtained in their field.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fulfill his/her duties and responsibilities related to the solution of problems arising in enterprises.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Conducts projects related with his/her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Integrate the technical information and approaches about his/her field to business management information processes.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperates with stakeholders in order to generate new ideas.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Write programs by using the programming languages related with his/her field.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
5 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
6 |
42 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
42 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|