TR EN

YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IBY417 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ 7 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ORHAN İŞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AHMET ESAD YURTSEVER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin, bilişim sistemleri ve teknolojinin iş dünyasındaki önemini, iş dünyasının bilişim sistemlerini niçin ve nasıl kullandığını ve iş yapma amaçlarının bilişim sistemleri ve teknolojisini nasıl şekillendirdiğini öğrenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders, işletme verilerinin işlenmesi, ofis otomasyonu, bilgilerin raporlanması ve karar verme maksadıyla modern bilgisayar esaslı bilgi sistemlerinin tasarımı, uygulamaya sokulması, kontrol ve stratejik kullanımına ilişkin temeller. Elektronik veri transferi, tedarik zinciri yönetimi, küresel bilgi sistemleri, karar destek ve coğrafi bilgi sistemleri, yapay zekâ, uzman sistemler, risk, kontrol ve güvenlik tedbirleri konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Alanının temel terim ve konseptlerini ifade eder.
İş hayatında bilişim sistemlerinin kullanımını keşfeder.
İş hayatındaki bilgi yönetim sistemi türlerini listeler.
Bilişim sistemi geliştirmenin adımlarını bilir.
Güncel bilişim sistemlerini etkileyen yönetimsel eğilimleri anlar.
Verilen bir problemin ne tür bir bilişim sistemi ile çözüleceğini taslak halinde tasvir eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Bilişim Teknolojisi ve Enformasyon Sistemleri Anlatım, Tartışma
2 Literatür taraması İşletme Enformasyon Sistemleri Anlatım, Tartışma
3 Literatür taraması Enformasyon Sistemleri Tipleri Anlatım, Tartışma
4 Literatür taraması İşletmelerin Stratejik Avantajları ve Bilişim Teknolojileri Anlatım, Tartışma
5 Literatür taraması Organizasyonların Enformasyon Sistemleriyle Yeniden Tasarlanması Anlatım, Tartışma
6 Literatür taraması Bilgisayar Türleri ve Bileşenleri Anlatım, Tartışma
7 Literatür taraması Depolama ve Çıktı Cihazları Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Programlama Dilleri ve Yazılım Geliştirme Araçları Anlatım, Tartışma
10 Literatür taraması Derleyiciler ve Yorumlayıcılar; Uygulama, Sistem ve Açık Kaynak Yazılımları Anlatım, Tartışma
11 Literatür taraması İletişim Ağ Sistemleri I: Günlük Kullanımda ve İşletme Ortamında İletişim ve Ağ Sistemlerinin İş Değerleri Anlatım, Tartışma
12 Literatür taraması İletişim Ağ Sistemleri II: Bant Genişliği ve Ağ Araçları; Ağ Türleri Anlatım, Tartışma
13 Literatür taraması İletişim Ağ Sistemleri III: Ağ Topolojileri; Ağ Donanımı; Özel Sanal Ağ Anlatım, Tartışma
14 Literatür taraması İletişim Ağ Sistemleri IV: Ağ Protokolleri; İnternet Ağ Hizmetleri Anlatım, Tartışma
15 Literatür taraması Elektronik Ticaret; İnternet ve Web Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Laudon, K. C., Laudon, J. P. (2014). Yönetim Bilişim Sistemleri: Dijital İşletmeyi Yönetme, İstanbul: Nobel Yayınevi.
Çelik, A., Akgemci, T. (2010). Yönetim Bilişim Sistemleri, Ankara: Gazi Yayınevi.
Laudon, K. C., Laudon, J. P. (2014). Information System Managing the Digital Firm, New Delhi: Printice- Hall.
Doç. Dr. Tunçhan Cura (2019). Yönetim Bilişim Sistemleri, İstanbul Üniversitesi.
David Kroenke (2008). Using MIS. Second Ed. Prentice Hall, New Jersey.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret the basic concepts, theories and approaches of business information management, programming and management information systems.
5
2
Explain concepts related to field by associating them with information systems and programming languages.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain current information about the field with information and communication theories.
5
2
Relate the information and facts about his/her field with other areas of social sciences.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare the technical infrastructure and content of information management in businesses.
5
2
Integrate the theoretical knowledge about the field into today's technology
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the programming languages for the functioning of business.
4
2
Interpret the theoretical and practical information they obtained in their field.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill his/her duties and responsibilities related to the solution of problems arising in enterprises.
4
2
Conducts projects related with his/her field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the technical information and approaches about his/her field to business management information processes.
4
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates with stakeholders in order to generate new ideas.
5
2
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
5
2
Write programs by using the programming languages related with his/her field.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 7 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 6 42
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 180
Genel Toplam 180
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0