Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IBY410 | TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ | 8 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN İŞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetimi konularının temel kavramalarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders; lojistik fonksiyonlarının ve tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimi konularını içermektedir. Ders süresince; fiziki dağıtım ve lojistiğe giriş, lojistik sistemleri, ürün ve lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, koruyucu ambalajlama ve taşıma sistemleri, envanter yönetimi prensipleri, dağıtım merkezleri ve antrepolar, lojistik maliyetleri, bilişim teknolojileri ve elektronik lojistik, üçüncü parti lojistik hizmetleri, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, stratejik ittifaklar, performans ölçümleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, satın almanın bütünleştirilmesi, materyal yönetimi ve çok firmalı lojistik planlama konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki temel kavramları tanımlar. |
Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir. |
İşletmenin misyon ve hedeflerini destekleyecek lojistik sistem tasarımlarını hazırlar. |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tanımlar. |
Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir. |
Tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarındaki problemlere yenilikçi çözümler geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Satın Alma Ve Tedarik Zinciri Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitap okuma | Tedarikçi Ve Müşteri İlişkileri Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitap okuma | Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı I | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı II | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitap okuma | Tedarik Zinciri Yönetiminde Planlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitap okuma | Tedarik Zinciri Yönetiminde Envanter Planlama ve Yönetme I | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Tedarik Zinciri Yönetiminde Envanter Planlama ve Yönetme II | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kitap okuma | Tedarik Zincirinde Dış Kaynak ve Ulaştırma Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kitap okuma | Tedarik Zincirinde Depo Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kitap okuma | Tedarikçi Seçimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kitap okuma | Tersine Tedarik Zinciri Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Kitap okuma | Tedarik Zinciri Yönetiminde Toplam Kalite Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kitap okuma | Tedarik Zinciri Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ballou, R. H. (2004). Business Logistics/Supply Chain Management, New Jersey, Prentice Hall. |
Murphy P.R., Wood, D.F. (2004). Contemporary Logistics, New Jersey, Prentice Hall. |
Nebol, E. (2016). Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi, Nobel yayıncılık, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret the basic concepts, theories and approaches of business information management, programming and management information systems.
|
4 | |||||
2 |
Explain concepts related to field by associating them with information systems and programming languages.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain current information about the field with information and communication theories.
|
4 | |||||
2 |
Relate the information and facts about his/her field with other areas of social sciences.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare the technical infrastructure and content of information management in businesses.
|
3 | |||||
2 |
Integrate the theoretical knowledge about the field into today's technology
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the programming languages for the functioning of business.
|
2 | |||||
2 |
Interpret the theoretical and practical information they obtained in their field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill his/her duties and responsibilities related to the solution of problems arising in enterprises.
|
5 | |||||
2 |
Conducts projects related with his/her field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate the technical information and approaches about his/her field to business management information processes.
|
4 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates with stakeholders in order to generate new ideas.
|
4 | |||||
2 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
4 | |||||
2 |
Write programs by using the programming languages related with his/her field.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 7 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 180 |
Genel Toplam | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |