Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMY120 | TEMEL ELEKTRİK VE ELEKTRONİK II | 2 | 4 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilerin Elektrik Üretim Yöntemlerini kavraması, DC (Doğru Akım) Elektrik Kaynakları'nın yapısını kavrayarak pilleri değişik şekillerde tekniğine uygun olarak bağlayabilmesi, AC (Alternatif Akım) Teorisi'ndeki temel kavramları öğrenmesi ve bu kavramlar ile ilgili hesaplamaları yapabilmesi hedeflenmiştir. |
İçerik: | Dersin içeriği; Elektrik Üretimi, Işık Enerjisi ile Elektrik Üretimi, Isı Etkisiyle Elektrik Üretimi, Manyetik Etki ile Elektrik Üretimi, Basınç Etkisi ile Elektrik Üretimi, Kimyasal Yöntem ile Elektrik Enerjisi Üretimi, Sürtme ile Elektrik Üretimi, DC (Doğru Akım) Elektrik Kaynakları, Piller ve Bataryalar, Batarya Tipleri ve Gerilim Kaynakları, AC (Alternatif Akım) Teorisi, Sinüsoidal Dalga, Faz, Periyot, Frekans, Saykıl, Alternatif Akım Büyüklükleri, Alternatif Akım Devrelerinde Güç konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Elektrik Üretimi konusunu tanımlar. |
DC (Doğru Akım) Elektrik Kaynakları'nı belirler. |
AC (Alternatif Akım) Teorisi kavramlarını tanımlar. |
Alternatif Akım Büyüklüklerini ve Alternatif Akım Devrelerinde Gücü hesaplar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla İlgili internetten ön araştırma | Elektrik Üretimi -Işık Enerjisi ile Elektrik Üretimi -Isı Etkisiyle Elektrik Üretimi | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | -Manyetik Etki ile Elektrik Üretimi -Basınç Etkisi ile Elektrik Üretimi | Anlatım Soru-Cevap |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | -Kimyasal Yöntem ile Elektrik Enerjisi Üretimi -Sürtünme ile Elektrik Üretimi | Anlatım Soru-Cevap |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | DC (Doğru Akım) Elektrik Kaynakları -Piller ve Bataryalar | Anlatım Soru-Cevap |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | -Batarya Tipleri ve Gerilim Kaynakları -Bataryanın İçeriği | Anlatım Soru-Cevap |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | -Kuru Piller -Gerilim Kaynakları | Anlatım Soru-Cevap |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | AC (Alternatif Akım) Teorisi -Sinüsoidal Dalga | Anlatım Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Genel Tekrar | Ara Sınavı Hazırlık Çalışmaları | Anlatım Soru-Cevap |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek soruları inceleme | -Faz, Periyot, Frekans, Saykıl -Faz ve Faz Farkı | Anlatım Soru-Cevap |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek soruları inceleme | -Alternatif Akım Büyüklükleri -Tepe Değeri-Maksimum Değer -Tepeden Tepeye Değer | Anlatım Soru-Cevap |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek soruları inceleme | -Ani Değer -Ortalama Değer -Etkin Değer | Anlatım Soru-Cevap |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek soruları inceleme | Alternatif Akım Devrelerinde Güç -Zahiri Güç | Anlatım Soru-Cevap |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek soruları inceleme | -Aktif Güç | Anlatım Soru-Cevap |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek soruları inceleme | -Reaktif Güç (Kör Güç) | Anlatım Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
EASA Part 66 - Modul3 - Elektrik Temelleri |
THY Akademi Yayınları Modul3 - Elektrik Temel İlkeleri |
Megep Modülleri |
Electronical Fundamentals, Electronic Fundamentals EASA Part-66 Module-3 Module-4 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
4 | |||||
2 |
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
|
4 | |||||
3 |
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
|
5 | |||||
4 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
|
5 | |||||
2 |
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
|
5 | |||||
3 |
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
|
3 | |||||
4 |
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
|
4 | |||||
5 |
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
|
2 | |||||
2 |
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
|
5 | |||||
3 |
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
|
4 | |||||
4 |
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 13 | 3 | 39 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |