TR EN

TEMEL ELEKTRİK VE ELEKTRONİK II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GMY120 TEMEL ELEKTRİK VE ELEKTRONİK II 2 4 4 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilerin Elektrik Üretim Yöntemlerini kavraması, DC (Doğru Akım) Elektrik Kaynakları'nın yapısını kavrayarak pilleri değişik şekillerde tekniğine uygun olarak bağlayabilmesi, AC (Alternatif Akım) Teorisi'ndeki temel kavramları öğrenmesi ve bu kavramlar ile ilgili hesaplamaları yapabilmesi hedeflenmiştir.
İçerik: Dersin içeriği; Elektrik Üretimi, Işık Enerjisi ile Elektrik Üretimi, Isı Etkisiyle Elektrik Üretimi, Manyetik Etki ile Elektrik Üretimi, Basınç Etkisi ile Elektrik Üretimi, Kimyasal Yöntem ile Elektrik Enerjisi Üretimi, Sürtme ile Elektrik Üretimi, DC (Doğru Akım) Elektrik Kaynakları, Piller ve Bataryalar, Batarya Tipleri ve Gerilim Kaynakları, AC (Alternatif Akım) Teorisi, Sinüsoidal Dalga, Faz, Periyot, Frekans, Saykıl, Alternatif Akım Büyüklükleri, Alternatif Akım Devrelerinde Güç konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Elektrik Üretimi konusunu tanımlar.
DC (Doğru Akım) Elektrik Kaynakları'nı belirler.
AC (Alternatif Akım) Teorisi kavramlarını tanımlar.
Alternatif Akım Büyüklüklerini ve Alternatif Akım Devrelerinde Gücü hesaplar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla İlgili internetten ön araştırma Elektrik Üretimi -Işık Enerjisi ile Elektrik Üretimi -Isı Etkisiyle Elektrik Üretimi Anlatım Soru-Cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma -Manyetik Etki ile Elektrik Üretimi -Basınç Etkisi ile Elektrik Üretimi Anlatım Soru-Cevap
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma -Kimyasal Yöntem ile Elektrik Enerjisi Üretimi -Sürtünme ile Elektrik Üretimi Anlatım Soru-Cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma DC (Doğru Akım) Elektrik Kaynakları -Piller ve Bataryalar Anlatım Soru-Cevap
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma -Batarya Tipleri ve Gerilim Kaynakları -Bataryanın İçeriği Anlatım Soru-Cevap
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma -Kuru Piller -Gerilim Kaynakları Anlatım Soru-Cevap
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma AC (Alternatif Akım) Teorisi -Sinüsoidal Dalga Anlatım Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Genel Tekrar Ara Sınavı Hazırlık Çalışmaları Anlatım Soru-Cevap
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek soruları inceleme -Faz, Periyot, Frekans, Saykıl -Faz ve Faz Farkı Anlatım Soru-Cevap
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek soruları inceleme -Alternatif Akım Büyüklükleri -Tepe Değeri-Maksimum Değer -Tepeden Tepeye Değer Anlatım Soru-Cevap
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek soruları inceleme -Ani Değer -Ortalama Değer -Etkin Değer Anlatım Soru-Cevap
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek soruları inceleme Alternatif Akım Devrelerinde Güç -Zahiri Güç Anlatım Soru-Cevap
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek soruları inceleme -Aktif Güç Anlatım Soru-Cevap
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek soruları inceleme -Reaktif Güç (Kör Güç) Anlatım Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

EASA Part 66 - Modul3 - Elektrik Temelleri
THY Akademi Yayınları Modul3 - Elektrik Temel İlkeleri
Megep Modülleri
Electronical Fundamentals, Electronic Fundamentals EASA Part-66 Module-3 Module-4

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
4
2
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
4
3
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
5
4
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
5
2
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
4
2
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
5
2
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
5
3
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
3
4
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
4
5
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
2
2
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
5
3
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
4
4
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 13 3 39
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 20 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0