TR EN

MESLEKİ İNGİLİZCE II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GMY224 MESLEKİ İNGİLİZCE II 4 2 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi RIZA HALUK KUL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilerin bu dersin sonunda, havacılığa özgün olan teknik dokümanların temel düzeyde okunması ve yorumlanabilmesi becerisinin kazanımı hedeflenmiştir.
İçerik: Dersin içeriği; Mesleki İngilizcenin tanımlanmasının yapılması, Havacılık dilinin diğer mesleki dillerden farkı, Havacılık teknik dökümanlarının tanımlanması/tanıtılması, Teknik kelime/ gramer konularına ilişkin çalışma, Uçak bakım alanında kullanılan teknik kelimelerin kapasitesinin artırılarak literatüre hakim olmak, ATA Chapter 100’ün hakkında bilgi aktarılması ve ilk 50 chapterin açıklanıp öğretilmesi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Havacılık İngilizcesinin temel konularını/terimlerini tanımlar
Havacılığa ait dokümanları temel düzeyde ifade eder
Havacılığa ait dokümanları temel seviye ile
Havacılık literatürünü kullanarak mesleki yazışmalar hazırlar
Havacılık literatürünü iş hayatında uygular

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - İngilizcenin havacılıktaki önemi ve teknik dökümanların açıklanması tanınması. Anlatım, soru-cevap, sesli ekipman (bilgisayar benzeri) kullanımı.
2 Teknik kelime araştırması -Teknik kelime/ gramer konularına ilişkin çalışma. -Teknik dökümanlarda kullanılan gramer yapıların incelenmesi ve öğrenimi. Anlatım, soru-cevap.
3 Teknik kelime ezberi. -Uçak bakım alanında kullanılan teknik kelimelerin kapasitesinin arttılarak litaretüre hakim olamak. Anlatım, soru-cevap.
4 ATA Chapter hakkında bilgi toplama. ATA Chapter 100’ün hakkında bilgi aktarılması ve ilk 30 chapterin açıklanıp öğretilmesi. Anlatım, soru-cevap.
5 ATA Chapter’da geçen teknik kelimelerin analizi. ATA Chapter 100’ün 30-60 arası chapterların açıklanıp öğretilmesi. Anlatım , soru-cevap ve grup çalışması.
6 ATA Chapter’da geçen teknik kelimeler ve grammer analizi. ATA Chapter 100’ün son 40 chapterın açıklanıp öğretilmesi. Anlatım , soru-cevap ve grup çalışması.
7 MOE’nini araştırılması MOE’nin okunularak hem litaretüre hakim olmak hem de MOE bilgilerini öğrenmek. Anlatım , soru-cevap.
8 - ARA SINAV -
9 MEL hakkında bilgi toplama. MEL’in okunması , hakkındaki hakkında bilgilerin verilmesi, öğretilmesi. Anlatım , soru-cevap.
10 MPD hakkında genel bilgi araştırması. MPD’nin okunularak hem litaretüre hakim olmak hem de MPD bilgilerini öğrenmek. Anlatım , soru-cevap.
11 Servis Bülteni’ni araştırılması Servis Bülteni’ninin yazılması konusunda adımlar ve ögrenilmesi Anlatım , soru-cevap.
12 Havacılıkta karşılaşılan teknik problemler hakkında bilgi edinme. Havacılıkta karşılaşılan teknik problemlerin aşılma yöntemleri hakkında dökümanlar ışığında teknik açıklamalar ve öğretilmesi. Anlatım , soru-cevap.
13 Gelecekte havacılıkdaki gelişmelerin araştırılması. Gelecekte havacılık alanında kullanılması öngörülen teknolojiler hakkında bilgilerin öğretilmesi Anlatım , soru-cevap ve grup çalışması.
14 Bakım merkezindeki teknik personelin önemi hakkında araştırma yapılması. Bir bakım merkezinde sorumlu teknik personelin donanımları hakkında konuların irdelenmesi. Anlatım , soru-cevap ve grup çalışması.
15 - Sınav öncesi genel tekrar Soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Carr, J. C. and Parsons, J. (2007). Success Upper-intermediate. Edinburgh: Pearson Education Limited
Writing Booklet (ELDBU-CDU) (2008)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
5
2
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
5
3
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
5
4
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
4
2
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
4
2
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
4
2
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
4
3
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
3
4
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
3
5
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
4
2
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
4
3
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
4
4
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 10 30
Ödev 1 25 25
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 182
Genel Toplam 182
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0