TR EN

MESLEKİ İNGİLİZCE III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GMY327 MESLEKİ İNGİLİZCE III 5 2 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi RIZA HALUK KUL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilerin bu dersin sonunda, havacılığa özgün olan teknik dokümanların okunması ve yorumlanabilmesi, havacılık literatürüne hakimiyet becerisinin kazanımı hedeflenmiştir.
İçerik: Dersin içeriği; Havacılık alanında yazışmaların hususları anlatımı, Havacılık alanında prosedür yayınlayan otoriteler(EASA, FAA) tanımı, tanıtımı, Havacılık alanındaki eğitimler(PART-147) hakkında eğitim, Geçmişte havacılıkta yaşanan sorunların aşılması, Gelecekte gelişmesi beklenen buluşlar tanıtımı ve anlatımı, Uçak üzerinde navigasyon sistemi anlatımı, Uçakta yangın prosedürünün işlenmesi, Uçakta canlı hayvan taşıma prosedürünün anlatılarak öğretilmesi, Havacılıkta meteorolojinin yerinin ve öneminin anlatılması konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci havacılık literatürü ile ilgili kavramları ifade eder
Mesleki araştırma yazı, makaleleri yorumlar
Mesleki alanda yapılan araştırmaları gözlemler
Havacılık alanında yazışmalar hazırlar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Havacılık alanında yazışmaların hususları anlatımı. Anlatım, soru-cevap
2 EASA, FAA hakkında kısa bilgi toplamak. Havacılık alanında prosedür yayınlayan otoriteler(EASA, FAA) tanımı, tanıtımı. Anlatım, soru-cevap
3 IATA hakkında bilgi edinmek. Havacılık alanında ticari otoritelerin(IATA) incelenmesi, öğrenilmesi. Anlatım, soru-cevap
4 Part-147 hakkında bilgi araştırması. Havacılık alanındaki eğitimler(PART-147) hakkında eğitim. Anlatım, soru-cevap
5 Part-M hakkında araştırma. Part-M anlatımı işleyişin öğretilmesi Anlatım, soru-cevap
6 Part-145 hakkında kısa bilgi araştırması. Part-145 bakım kuruluşu tanımının anlatımı. Anlatım, soru-cevap
7 Kaza kırım hakkında araştırma yapmak. Kaza kırım raporu incelemesi ile anlatım. Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti.
8 - ARA SINAV -
9 Geçmişte yaşanan sorunları ele alır bilgi toplamak. Geçmişte havacılıkta yaşanan sorunların aşılması konusunda anlatım. Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti.
10 Havacılığın gelecekteki yeri hakkında araştırma. Gelecekte gelişmesi beklenen buluşlar tanıtımı ve anlatımı. Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti.
11 Harita, konum ve navigasyon hakkında bilgi toplamak. Uçak üzerinde navigasyon sistemi anlatımı. Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti.
12 Havacılıkta yangın prosedürlerini incelemek. Uçakta yangın prosedürünün işlenmesi . Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti.
13 Havacılıkta canlı hayvan taşıma prosedürünün araştırılması. Uçakta canlı hayvan taşıma prosedürünün anlatılarak öğretilmesi Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti.
14 Meteorolojinin tanımının bilinmesi. Havacılıkta meteorolojinin yerinin ve öneminin anlatılması. Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti.
15 - Revizyon ve Öz çalışma -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Carr, J. C. and Parsons, J. (2007). Success Upper-intermediate. Edinburgh: Pearson Education Limited
Writing Booklet (ELDBU-CDU) (2008)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
4
2
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
5
3
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
5
4
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
5
2
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
4
2
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
5
2
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
4
3
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
4
4
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
4
5
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
4
2
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
4
3
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
4
4
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 79
Genel Toplam 79
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0