Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMY417 | GAZ TÜRBİNLİ MOTORLAR VE UYGULAMALARI I | 7 | 6 | 4 | 15 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BETÜL GENÇASLAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, gaz türbinli motor parçalarının işlevleri, çalışmaları ve arıza bilgisi ve sistemlerin kontrolü becerisi kazandırmak amaçlanmıştır. |
İçerik: | Bu ders, lisanslı uçak bakım teknisyenlerinin gaz türbinli motor sistemleri hakkında sahip olması gereken temel teorik altyapıyı kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır. İçerik, SHGM tarafından yayımlanan SHT-66 Talimatı ve EASA Part-145bakım uygulamalarıyla uyumlu olacak şekilde, Part-66 Modül 15 standardına göre yapılandırılmıştır. Dersin bu bölümünde, gaz türbinli motorların çalışma prensibini oluşturan temel fiziksel kavramlar, motor tipleri, performans kriterleri ve ana yapısal bileşenler genel hatlarıyla ele alınmaktadır. Gaz türbinli motorlar I dersinin kapsamı dahilinde; kuvvet, iş, güç, enerji, hız ve ivme gibi fiziksel büyüklüklerin motor işleyişiyle ilişkisi; turbojet, turbofan, turboprop ve turboşaft motor tiplerinin yapısal özellikleri; motor performansına etki eden itki parametreleri, özgül yakıt tüketimi ve motor verimleri; giriş sistemleri ile buzdan koruma yapıları; eksenel ve santrifüj kompresörlerin çalışma esasları ile yanma bölgesinin temel özellikleri teknik düzeyde açıklanmaktadır. Bu bölüm, bakım teknisyenlerine gaz türbinli motor sistemlerini bütünsel olarak kavrama ve bu bilgileri bakım faaliyetlerinde uygulayabilme yetkinliği kazandırmayı amaçlar. Aynı zamanda, ilerleyen teknik modüller için sağlam bir temel oluşturur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gaz türbinli motorların temel kavramlarını tanımlar |
Gaz türbinli motor parçalarının işlevlerini açıklar |
Gaz türbinli motorlarının sistemlerinin çalışmasını açıklar |
Gaz türbinli motorlarının sistemlerindeki arızaları analiz eder |
Gaz türbinli motorları parçalarının takma ve sökme işlemlerini entegre eder |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | 15.1 Temel Esaslar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | 15.2 Motor Performansı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Literatür taraması Video izleme | 15.2 Motor Performansı 15.3 Hava Alığı Yapısal özellikler ve çalışma prensipleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Literatür taraması Video izleme | 15.3 Giriş (inlet, Hava Alığı Yapısal özellikler ve çalışma prensipleri) | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, atölyede uygulama yapma | 15.4 Kompresörler Yapısal özellikler ve çalışma prensipleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi, Uygulamalı grup çalışması |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | 15.5 Yanma Kısmı Yapısal özellikler ve çalışma prensipleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Literatür taraması | 15.6 Türbin Bölümü Yapısal özellikler ve çalışma prensipleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | 15.7 Egzos Yapısal özellikler ve çalışma prensipleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | 15.8 Yataklar ve Contalar Yapısal özellikler ve çalışma prensipleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Atölyede uygulama yapma | 15.9 Yağlayıcılar ve Yakıtlar Yapısal özellikler ve çalışma prensipleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi, Uygulamalı grup çalışması |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | 15.10 Yağlama Sistemleri Yapısal özellikler ve çalışma prensipleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
13 | Atölyede uygulama yapma | 15.11 Yakıt Sistemleri Yapısal özellikler ve çalışma prensipleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi, Uygulamalı grup çalışması |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | 15.12 Hava Sistemleri Yapısal özellikler ve çalışma prensipleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
15 | Atölyede uygulama yapma | 15.12 Hava Sistemleri Yapısal özellikler ve çalışma prensipleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEK OKULU BASIM YAYIN TEKNOLOJİLERİ GAZ TÜRBİNLİ MOTORLAR MODÜL KİTABI 2018 |
ICAT, Modul 15, Gas Turbine Engine, Barry College, 2004-2005 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 25 | Optik(Test) Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 25 | Optik(Test) Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final-Uygulama) | 1 | 25 | ||
TOPLAM | 5 | 175 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
5 | |||||
2 |
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
|
4 | |||||
3 |
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
|
5 | |||||
4 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
|
5 | |||||
2 |
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
|
5 | |||||
3 |
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
|
3 | |||||
4 |
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
|
5 | |||||
5 |
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
|
2 | |||||
3 |
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
|
5 | |||||
4 |
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 10 | 6 | 60 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 5 | 50 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 2 | 5 | 10 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 6 | 60 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 6 | 5 | 30 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 80 | 0 | 403 |
Genel Toplam | 403 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 15,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 16,0 |