Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GSY226 | GASTRONOMİ UYGULAMALARI II | 4 | 6 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Temel doğrama teknikleri, et suları, soslar ve temel gıda çeşitlerini işleme becerisine sahip öğrencilerin pişirme tekniklerini daha detaylı öğrenerek, ürün ve pişirme teknikleri arasındaki bağı daha iyi öğrenip pişirme konusundaki kabiliyetlerini geliştirmektir. |
İçerik: | Ders içinde öğrencilere pişirme teknikleri anlatılarak bu teknikleri doğru olarak uygulayabilecekleri reçeteler verilerek uygulamalar yaptırılacak ve final sınavında pişirme tekniklerinin doğru kullanımı ölçülecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Standart reçeteyi uygular. |
Gerekli bilgileri analiz eder. |
Kullanılan malzemenin özelliğine göre doğru pişirme tekniğini seçer. |
Pişirme tekniklerinin özelliklerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Boiling Pişirme | Uygulama |
2 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Sulu Pişirme Teknikleri | Uygulama |
3 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Kağıtta (Inpopilette) ve Tuzda Pişirme Teknikleri | Uygulama |
4 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Yağda Pişirme Teknikleri I (confit) | Uygulama |
5 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Yağda Pişirme Teknikleri II (frying ve shallow fry) | Uygulama |
6 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Kuru Isı Pişirme Teknikleri I (poelle ve saute) | Uygulama |
7 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Kuru Isı Pişirme Teknikleri II (saute) | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Fırında Pişirme Teknikleri (roast) | Uygulama |
10 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Izgara (grilling) Tekniği ile Yemek Hazırlama | Uygulama |
11 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Yahni (stew) Tekniği ile Yemek Hazırlama | Uygulama |
12 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Brasie Tekniği ile Yemek Hazırlama | Uygulama |
13 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Asit Uygulayarak Pişirme Tekniği ile Yemek Hazırlama | Uygulama |
14 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Dumanlama (smoke) Tekniği ile Yemek Hazırlama | Uygulama |
15 | Tarif Araştırma, Kaynak İnceleme | Ders tekrarı | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bottura, M., (2014). Never Trust a Skinny Italian Chef. Phaidon. |
Gısslen, W. (2021). Profesyonel Aşçılık, Nobel Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can define basic concepts about gastronomy.
|
2 | |||||
2 |
Can interpret basic concepts, study areas and approaches related to the field.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can relate the information and facts about the field to the social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
|
1 | |||||
2 |
Can compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can analyze the eating and drinking art, the related systems and structures.
|
3 | |||||
2 |
Can prepare technical infrastructure and contents of the culinary activies.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
|
3 | |||||
2 |
Can collaborate with the shareholders to present new challenging ideas and products for the market.
|
1 | |||||
3 |
Can integrate basic cooking techniques and product preparation principles into today's technology.
|
3 | |||||
4 |
Can plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can calculate costing in the food and beverage facilities.
|
2 | |||||
2 |
Can carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in the food and beverage business.
|
2 | |||||
3 |
Can organize national and international competitions and fairs.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can examine developments, changes and innovations in the field by acceptng lifelong learning as a principle.
|
3 | |||||
2 |
Can find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can express his/her ideas verbally and orally by using presentation and communication techniques.
|
2 | |||||
2 |
Can organize all gastronomy-related activities.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can interpret ethical values and legal regulations according to the codexes.
|
2 | |||||
2 |
Can design communial and social pojects using historical, cultural and geographical values.
|
1 | |||||
3 |
Can perform scientific researche and study using knowledge and skills related to his field.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |