TR EN

İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE BİYOÇEŞİTLİLİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GSY326 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE BİYOÇEŞİTLİLİK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, tüm dünyada hissedilebilir etkiler yaratan ve insanlık için önemli tehdit oluşturan iklim değişikliği ve gastronomi alanına olası etkileri üzerine öğrencileri bilinç sahibi hale getirmektir.
İçerik: Bu dersin içeriği; iklim, iklim ile besin arasındaki ilişki, iklim değişikliği, iklim değişikliğinin etkileri, iklim değişikliğinin gastronomi üzerine etkileri, bilinç kazanma ve olası senaryolardır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenciler iklim değişikliği ile ilgili temel kavramları açıklar.
Öğrenciler iklim değişikliğinin olası etkilerini tartışır.
Öğrenciler iklim değişikliğinin sonuçları ile gastronomi alanı arasında ilişkiler kurar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma İklim nedir? Dünya iklimleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
2 Kitap Okuma Biyoçeşitlilik Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür Araştırması İklimlere Göre Yaşam Kalitesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Güncel Sektör Araştırması İklim-İnsan İlişkisi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Kitap Okuma İklim-Besin İlişkisi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kitap Okuma İklim Değişikliği ve Etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kitap Okuma İklim Değişikliğinin Besin Arzına Etkisi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma İklim Değişikliğinin Gastronomiye Etkisi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kitap Okuma İklim Değişikliğine Karşı Bilinç Kazanma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Makale Okuma İklim değişikliğinin Engellenmesi/Yavaşlatılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Araştırma Olası Felaket Senaryoları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Kitap Okuma Günlük Hayattaki İhmaller Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kitap Okuma Gastronomi Alanında Alınabilecek Önlemler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenci ödev hazırlama Ders tekrarı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Giddens, A. (2013). İklim Değişikliği Siyaseti. Phoenix Yay.
Saygın, H. (2018). Küresel İklim Rejimindeki Gelişmeler ve Türkiye'nin Durumu. Der Yay.
JOTAGS, Süreli Yayın (Dergi).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
0
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
0
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
0
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
0
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 5 5
Final Sınavı Hazırlığı 8 3 24
Ara Sınav 1 5 5
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0