Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GMY332 |
HAVA ARACI SARF MALZEMELERİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersle öğrencilere, olaylara müdahale becerisi ve ekipmanların kullanım, bakım ve muhafaza becerisinin kazandırılması hedeflenmiştir. |
İçerik: |
Dersin içeriği; Havaalanı kavramı, Hava Aracı kavramı, Hava tarafı tesis ve ekipmanları, Beyan edilmiş mesafeler ve hesaplamaları, Aletli pistler ve özellikleri, Mania Sınırlama Yüzeyleri, Maniaları belirlemek için görsel yardımcılar, PAT sahası işaretleme ve ışıklandırmaları, Pist mukavemeti ve hesaplama yöntemleri, Havaalanı master planlaması, Hava tarafı ve kara tarafı tesis yerleşimi, Havaalanı terminal tipleri ve Havaalanı hizmet sunum süreci, Yüzey kaplama koşullarının koruma faaliyetleri-Kurtarma ve yangınla mücadele faaliyetleri-Vahşi Yaşamla Mücadele Mania kontrol, Havaalanı operasyon faaliyetleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Havaalanı, hava aracı ve sarf malzemelerini tanımlar. |
Hava aracı ekipmanlarını açıklar. |
Ekipmanların kullanım, bakım ve muhafazasını gözlemler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Giriş |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Havaalanı kavramı |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hava Aracı kavramı |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hava tarafı tesis ve ekipmanları |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Beyan edilmiş mesafeler ve hesaplamaları |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Aletli pistler ve özellikleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Mania Sınırlama Yüzeyleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Maniaları belirlemek için görsel yardımcılar |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
Konuya yönelik internet araştırması |
PAT sahası işaretleme ve ışıklandırmaları |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Pist mukavemeti ve hesaplama yöntemleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Sarf malzemeler atölye kullanımı uygulama dersi atölye çalışması |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hava tarafı ve kara tarafı tesis yerleşimi
Havaalanı master planlaması |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Havaalanı terminal tipleri ve Havaalanı hizmet sunum süreci |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Yüzey kaplama koşullarının koruma faaliyetleri-Kurtarma ve yangınla mücadele faaliyetleri-Vahşi Yaşamla Mücadele Mania kontrol, Havaalanı operasyon faaliyetleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Delebe, E. Elektronik Devre Elemanları, 2017 |
Sinnott, C. The Raf and Aircraft Design, 2001 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
11 |
2 |
22 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
5 |
5 |
25 |
Okuma |
10 |
3 |
30 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
20 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
15 |
45 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
49 |
0 |
232 |
|
Genel Toplam |
232 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
9,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
9,0 |
|