TR EN

BANKACILIKTA PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BAY307 BANKACILIKTA PAZARLAMA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi HANDE AYHAN GÖKCEK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında temel bilgi/beceri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; pazarlama, hizmet pazarlaması, bankacılıkta pazarlama, hizmet kalitesini etkileyen faktörler, fiyatlandırılması, hizmetlerinin dağıtımı, tutundurma, hedef pazar, bölümlendirme, konumlandırma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hizmet pazarlamasının temel konuları tanımlar
Bankaların pazarlama yönetimi sürecini tanımlar
Bankalar tarafından sunulan hizmetlere yönelik tüketici davranışlarını analiz eder
Hizmetlerin düzenlenmesi, fiyatlandırılması, dağıtılması ve tutundurulmasıyla ilgili kararları analiz eder

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Pazarlamanın tanımı, önemi, gelişimi, müşteri odaklı pazarlama Anlatım, soru cevap
2 İlgili kitap bölümü Pazarlama Çevresi- Pazar Araştırmaları Anlatım, soru cevap
3 İlgili kitap bölümü Tüketici ve Örgütsel Müşteri Davranışı Anlatım, soru cevap
4 İlgili kitap bölümü Pazarlama Karması Kavramı: Mamul, Fiyat, Tutundurma, Dağıtım Anlatım, soru cevap
5 İlgili kitap bölümü Ürün Kavramı, sınıflandırılması, yaşam eğris, yeni ürün geliştirme, marka ve marka stratejileri Anlatım, soru cevap
6 İlgili kitap bölümü Fiyat kavramı: fiyatlandırma yöntemleri ve yeni mamul fiyatlandırma stratejileri Anlatım, soru cevap
7 İlgili kitap bölümü Dağıtım: Doğrudan dağıtım, dolaylı dağıtım, Dağıtım politikaları, Dağıtım kanallarında ilişkiler: toptancılık, perakendecilik Anlatım, soru cevap
8 - ARA SINAV -
9 İlgili kitap bölümü Tutundurma kavramı; tutundurma metodları, stratejileri, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama, internette pazarlama Anlatım, soru cevap
10 İlgili kitap bölümü Tutundurma kavramı; tutundurma metodları, stratejileri, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama, internette pazarlama Anlatım, soru cevap
11 İlgili kitap bölümü Tutundurma kavramı; tutundurma metodları, stratejileri, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama, internette pazarlama Anlatım, soru cevap
12 İlgili kitap bölümü Hizmet pazarlaması: tanımı, çeşitleri, özellikleri Anlatım, soru cevap
13 İlgili kitap bölümü Uluslararası Pazarlama Anlatım, soru cevap
14 İlgili kitap bölümü Pazarlama Ahlakı Anlatım, soru cevap
15 İlgili kitap bölümü Bankacılık Pazarlaması Vaka Çalışması Anlatım, soru cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karafakıoğlu M.(2011),Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Mucuk İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi
İslamoğlu H. (2013), Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta
Koç E. (2017), Hizmet Pazarlaması ve Yönetimine Giriş, İstanbul: Seçkin
Estelami, H. (2012). Marketing Financial Services, ABD: Dog Ear Publishing
Lovelock, Christopher; Wright, Lauren (2001). "Principles of service marketing and management". Prentice Hall.
Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., & Kotler, P. (2014).  "Principles of marketing". Pearson Australia.
Durmaz,Yakup (2020)(edt), Pazarlama İlkeleri, Ankara, Şeçkin Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
1
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
0
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
1
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
1
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
4
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
0
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 1 12
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 6 3 18
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0