Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
DHF114 | FİZYOLOJİ | 2 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Fizyolojinin temel kavramlarını ve insan organizmasını oluşturan organ sistemlerinin fonksiyonlarını ve düzenleme mekanizmalarını açıklamak amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Fizyolojiye giriş, homeostasis, düzenleme mekanizmaları, hücre fizyolojisi, vücut sıvıları, kas fizyolojisi, kan, kalp ve dolaşım fizyolojisi, solunum, gastrointestinal, endokrin, reproduktif, uriner ve sinir sistemi fizyolojisi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kas yorgunluğu ve ağrı olaylarını açıklar |
Kanama ve pıhtılaşma olaylarını açıklar |
Solunum ve dolaşım sistemleri arasındaki iletişimi açıklar |
Çiğneme, yutma ve gastrointestinal organların çalışmalarını açıklar |
Üriner sistemin çalışmasını açıklar |
Endokrin sisteminin tüm vücuda yaptığı etkileri açıklar |
Üreme sistemlerinin çalışmalarını açıklar |
Duyu organlarının çalışmalarını açıklar |
Merkezi ve otonom sinir sistemlerinin çalışmalarını açıklar |
Aksiyon potansiyellerinin işlevlerini açıklar |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Fizyolojiye Giriş, Homeostasis, Biyoelektrik, | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
2 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Membran potansiyeli, aksiyon potansiyeli | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
3 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Kas Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
4 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Kas Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
5 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Dolaşım Sistemi Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
6 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Dolaşım Sistemi Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
7 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Solunum Sistemi Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Gastrointestinal Sistemi Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
10 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Üriner Sistem Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
11 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Endokrin Sistem Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
12 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Reproduktif Sistem Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
13 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Nörofizyoloji | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
14 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Nörofizyoloji | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
15 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Nörofizyoloji | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Hall, J. E. Guyton H.E.(2016). Guyton and Hall Tıbbi Fizyoloji (13. ed). Elsevier. |
Ganong, W. (2016) Ganong Tıbbi Fizyoloji (25. ed). McGraw Hill Ed. |
Yeğen B.Ç. (2018) Yüksek okullar için fizyoloji (5. baskı) Hacettepe Taş yayınları (Yüce yayın) |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
3 | |||||
7 |
|
1 | |||||
8 |
|
1 | |||||
9 |
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
2 | |||||
5 |
|
2 | |||||
6 |
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
2 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
2 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
2 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
1 | |||||
9 |
|
2 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
2 | |||||
12 |
|
2 | |||||
13 |
|
0 | |||||
14 |
|
2 | |||||
15 |
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
1 | |||||
3 |
|
1 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
2 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
2 | |||||
9 |
|
2 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
2 | |||||
12 |
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
2 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
0 | |||||
6 |
|
1 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
2 | |||||
9 |
|
2 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
0 | |||||
12 |
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
0 | |||||
3 |
|
0 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
2 | |||||
6 |
|
3 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
3 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
3 | |||||
12 |
|
3 | |||||
13 |
|
0 | |||||
14 |
|
2 | |||||
15 |
|
2 | |||||
16 |
|
0 | |||||
17 |
|
4 | |||||
18 |
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 101 |
Total Workload of the Course Unit | 101 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |