Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BGT110 | OBJECT ORIENTED PROGRAMMING | 2 | 4 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu ders ile öğrenci; nesne tabanlı bir dil kullanarak programlama yapabilecektir. |
Contents of the Course Unit: | Programlama için gerekli yazılım kurulumlarını yapmak, Programlama dilinin temel komutları ile uygulama hazırlamak, Programlama dilinde fonksiyon kullanarak uygulama hazırlamak, Programlama dilinin ileri düzey deyimleriyle uygulama hazırlamak, bileşenlerle çalışmak, yeterlikleri kazandırılacaktır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Temel programlama bilgisi kazanır. |
Nesneye-yönelik programlama yöntemini öğrenir. |
Etkin bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını öğrenir. |
Sınıflarla çalışır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Nesne Tabanlı Programlama İçin Gerekli IDE’lerin Kurulması, Programlama Dili, Nesne ve Sınıf kavramları ve Genel Yapılar Hakkında Kapsayıcı Tanıtım | Anlatım, gösterip yaptırma |
2 | - | Java Programlama Dili temel ilke ve kavramları, Program geliştirmeye giriş,Sabit, Değişken ve Nesne Kullanımı, Operatörlerin Kullanımı | Anlatım, gösterip yaptırma |
3 | Kaynak tarama | Temel Giriş-Çıkış işlemleri, Karakter dizileri, İlkel veri Değişkenlerin bildirimi ve kullanımı, İfadeler ve işlem önceliği | Anlatım, gösterip yaptırma |
4 | Kaynak tarama | Veri dönüşümleri Kullanıcıdan girdileri alma Küçük Java uygulamalarına giriş, Package Kavramı,Import Kavramı, Nesne Oluşturulması ve Nesne Referanslar | Anlatım, gösterip yaptırma |
5 | Kaynak tarama | String Sınıfı Ve Metodları, Random ve Math Sınıfları, Giriş-çıkış (I/O) İşlemlerinde Kullanılan Komutlar | Anlatım, gösterip yaptırma |
6 | Kaynak tarama | Kontrol Yapıları.( koşullu dallanma (If-else, SwitchCase)Çok seçilimli yapılar | Anlatım, gösterip yaptırma |
7 | Kaynak tarama | Döngüler(Tekrarlı yapılar),Tekrar sayısının baştan belli olduğu ve yada koşula bağlı olan yapıları, İç içe Döngüler | Anlatım, gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak tarama | Sınıf, Alan ve Metot Kullanımı, Lokal ve Global Referanslar | Anlatım, gösterip yaptırma |
10 | Kaynak tarama | Fonksiyonlar ve Metotlar | Anlatım, gösterip yaptırma |
11 | Kaynak tarama | Kabarcık Sıralama (Bubble Sort), Araya Yerleştirerek Sıralama (Insertion Sort), Seçmeli Sıralama (Selection Sort), Hızlı Sıralama (Quick Sort), Doğrusal Arama, İkili Arama | Anlatım, gösterip yaptırma |
12 | Kaynak tarama | Diziler ve Matrisler | Anlatım, gösterip yaptırma |
13 | Kaynak tarama | Sınıf, Paket, Kapsülleme, Kalıtım, Çok Biçimlilik | Anlatım, gösterip yaptırma |
14 | Kaynak tarama | Sınıf, Paket, Kapsülleme ve örnek uygulamalar | Anlatım, gösterip yaptırma |
15 | Kaynak tarama | Kalıtım,Çok Biçimlilik ve örnek uygulamaları | Anlatım, gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Java: Nesne Yönelimli Programlama - Ali Orhan Aydın |
C C++ Ve Java Dilleriyle Algoritma Ve Programlama - Bülent Çobanoğlu |
Oracle çevrimiçi dokümantasyonları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the necessary terms and information in the computer field.
|
||||||
2 |
Gains knowledge of the concept of information security.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains the ability to learn the necessary concepts in the computer field.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, define, formulate and solve complex Information Security problems; for this purpose, the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design a complex computer-based system, process, security to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; for this purpose, the ability to apply modern design methods.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for examining Information Security problems
|
||||||
2 |
Ability to work effectively within the discipline of Information Security and in multi-disciplinary teams; individual study skills
|
||||||
3 |
Professional and ethical responsibility awareness
|
||||||
4 |
Knowledge of project management and business practices such as risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation and sustainable development
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to develop, select and use modern techniques and tools required for Information Security applications
|
||||||
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively in Turkish orally and in writing, foreign language knowledge
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Information about the effects of Information Security practices on health, environment and security in universal and social dimensions and the problems of the age; Awareness of the legal consequences of Information Security solutions
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 128 |
Total Workload of the Course Unit | 128 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |