Çocuk gelişimi tezli/tezsiz yüksek lisans programının amacı; 0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, özel gereksinimli, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci, suçlu çocuklar ile hastanede yatan çocukların zihinsel, dil, motor, sosyal, duygusal gelişimlerini ve özbakım becerilerini değerlendirebilen, tüm gelişim ve beceri alanlarını destekleme konusunda çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet sunan uzman bireyler yetiştirmektir.
Ayrıca tezli/tezsiz yüksek lisans programından mezun olacak bireylerin; alanı ile ilgili yurtiçi ve yurtdışı literatürü takip ederek çocuk gelişimi ile ilgili bilimsel çalışmalar ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olması, edindiği bu bilgi ve becerileri mesleki olarak kendini geliştirmek ve alana katkı sağlamak üzere kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Tezli yüksek lisans programından mezun olan meslek elemanları, çalıştıkları kurumlarda Çocuk Gelişimi Uzmanı (Bilim Uzmanı) olarak görev yapmaktadırlar. Ayrıca üniversitelerin çocuk gelişimi ile ilgili alanlarında akademisyen olarak çalışmaktadırlar.
Tezli Yüksek Lisans programındaki öğrenciler kendi dallarında hazırladıkları tezin savunma sınavında başarılı sayılması durumunda ÇGE programında "Bilim Uzmanlığı" diploması almaya hak kazanırlar. Bilim Uzmanlığı derecesini alan adaylar isterlerse doktora programına başvurabilirler.
Tezsiz yüksek lisans programı, öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını gösterir.
Tezli yüksek lisans programından mezun olan meslek elemanları, çalıştıkları kurumlarda Çocuk Gelişimi Uzmanı (Bilim Uzmanı) olarak görev yapmaktadırlar. Ayrıca üniversitelerin çocuk gelişimi ile ilgili alanlarında akademisyen olarak çalışmaktadırlar.
Tezli Yüksek Lisans programındaki öğrenciler kendi dallarında hazırladıkları tezin savunma sınavında başarılı sayılması durumunda ÇGE programında "Bilim Uzmanlığı" diploması almaya hak kazanırlar. Bilim Uzmanlığı derecesini alan adaylar isterlerse doktora programına başvurabilirler.
Tezsiz yüksek lisans programı, öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını gösterir.