TR EN

REKLAM VE ETİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI405 REKLAM VE ETİK 5 3 3 5

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; mesleki ve etik sorumluluk bilincini öğrenciye kazandırmaktadır.
İçerik: Reklamcılığa genel bakış, etik ve mesleki etik kavramları, reklamcılıkta mesleki etik, reklamcılığa yönelik eleştiriler, Reklamda özdenetim, Reklam Özdenetim Kurulu, Dürüst Reklamcılık Denetleme Kurulu, reklamcılıkta etik ilkeler (adaba uygunluk, dürüstlük, gerçeğe uygunluk), reklamcılıkta etik ilkeler (karşılaştırmalar, tanıklık, tahkir ve küçük düşürme), reklamcılıkta etik ilkeler (mahremiyetin korunması, ticari itibarın kötüye kullanılması), reklamcılıkta etik ilkeler (taklit, güvenlik mülahazaları, reklamların tanınması), reklamcılıkta etik ilkeler (çocuklar ve gençler), reklamcılıkta etik ilkeler (ticari faaliyetler), reklamcılıkta etik ilkeler (özel hizmetler ve özellik arz eden maddeler, sorumluluk) dersin içeriğini oluşturmaktadır.