Ergoterapi Bölümünün amacı ulusal ve uluslararası mesleki standartlara uygun, etik değerlere sahip ergoterapistler yetiştirmektir. Bu yeterlilikler, ergoterapi ilkelerine dayalı olarak bireysel ve kolektif aktivite planlarını organize etme, aktivitelerin sağlık ve esenlik üzerindeki etkilerini araştırma, terapötik aktiviteleri planlama ve izleme, bireyi ve toplumu aktivite hakkında bilgilendirme, aktivite kaynaklarının sürdürülebilir ve sağlıklı kullanımını sağlama ve aktivite denetimi yapma gibi alanları kapsar.
Ergoterapi (iş ve uğraşı terapisi) bölümü, bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlık kazanmalarını ve yaşam kalitelerini artırmayı amaçlayan bir sağlık disiplinidir. Ergoterapi bölümünün hedefleri şunlardır:
Bireysel Bağımsızlık: Bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlık kazanmalarını sağlamak. Bu aktiviteler kişisel bakım, ev işleri, iş, okul ve boş zaman etkinliklerini kapsar.
Yaşam Kalitesini Artırmak: Fiziksel, zihinsel ve duygusal sağlığı geliştirerek bireylerin genel yaşam kalitesini artırmak.
Engelleri Azaltmak: Bireylerin fiziksel, bilişsel ve duygusal engellerini azaltarak sosyal hayata ve iş yaşamına katılımını sağlamak.
Rehabilitasyon: Hastalık, yaralanma veya doğuştan gelen durumlar nedeniyle fonksiyon kaybı yaşayan bireylerin rehabilitasyon süreçlerini desteklemek.
Eğitim ve Danışmanlık: Bireylere, ailelerine ve topluma yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunmak. Bu, uygun adaptif ekipmanların kullanımı, ergonomik çözümler ve evde yapılabilecek düzenlemeler gibi konuları içerebilir.
Toplumsal Katılımı Artırmak: Bireylerin topluma katılımını artırmak ve sosyal izolasyonu önlemek için gerekli becerileri kazandırmak.
Ergonomik Çözümler: Çalışma ortamlarının daha ergonomik hale getirilmesi ve iş kazalarının önlenmesi için çözümler sunmak.
Öz Yeterlilik: Bireylerin kendilerine olan güvenlerini artırarak öz yeterliliklerini geliştirmek.
Multidisipliner Çalışma: Diğer sağlık profesyonelleriyle iş birliği içinde çalışarak kapsamlı bir bakım ve tedavi süreci sunmak.
Araştırma ve Geliştirme: Ergoterapi alanında araştırmalar yaparak bilimsel bilgi birikimine katkıda bulunmak ve yeni tedavi yöntemleri geliştirmek.
Bu hedefler doğrultusunda, ergoterapistler bireylerin maksimum fonksiyonel kapasiteye ulaşmaları ve günlük yaşamlarını en iyi şekilde sürdürebilmeleri için gerekli müdahaleleri ve desteği sağlarlar.
1- Klinik Ergoterapist: Hastanelerde, kliniklerde veya sağlık merkezlerinde çalışarak bireylere rehabilitasyon hizmetleri sunabilirler. Bu hizmetler genellikle hastaların günlük yaşam aktivitelerine geri dönmelerini desteklemeyi ve bağımsızlıklarını artırmayı amaçlar.
2- Toplum Sağlığı Ergoterapisti: Genel sağlık bilincini artırmak ve toplumun yaşam kalitesini yükseltmek için toplum merkezlerinde, sağlık kuruluşlarında veya devlet kurumlarında projelerde yer alabilirler. Bu projeler genellikle yaşlı bakımı, engelli bireylerin entegrasyonu ve iş kazalarının önlenmesi gibi konuları içerebilir.
3- Pediatrik Ergoterapist: Hastanelerde veya kliniklerde çalışabilir ve çocuklarda motor beceri gelişimi, el becerileri, oyun terapisi ve günlük yaşam aktiviteleri üzerine hizmet verebilirler. Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinde prematüre bebeklerin gelişimini desteklemek için erken müdahale sağlayabilirler.
Dünyada artan dezavantajlı birey sayısının oranı, farklı rehabilitasyon hizmetlerine olan ihtiyacı arttırmaktadır. Ergoterapi bütüncül bakış açısı ile bireylerin bağımsızlığına odaklanan grubunda yer almaktadır. Bireyleri sosyal ortamlarında değerlendirerek toplumsal adaptasyonu destekleyen ve mevcut kapasitesini açığa çıkararak işlev görmelerini mümkün kılan bir meslek dalıdır. Ergoterapi, evde, işte, okulda vb. ortamlarda günlük aktiviteleri gerçekleştirmeye çalışan hasta gruplarını fiziksel olduğu kadar psikolojik ve bilişsel yönlerini de ele alır.
Bu süreçte rehabilitasyon hizmetlerinde sadece geleneksel terapi yöntemleri kullanmakla kalmayıp yardımcı cihaz teknoloji ürünlerinin tasarlanmasında rol oynayarak bireylerin günlük yaşama katılımını sağlamaktadır. Ergoterapi, en iyi sağlık meslekleri arasında 17. sırada ve bütün meslekler içinde ise 23. sırada yer almaktadır. Dünyada birçok alanda çalışan Ergoterapistler bulunurken, ülkemizde yetişen uzman sayısı yetersizdir. Bu anlamda Ergoterapi Türkiye’de huzurevleri, okullar, hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, belediyelerde görev alarak sağlık mesleklerinde önemli bir iş alanı olacağı öngörülmektedir.
Sağlık alanına ilgi duyan, sevecen, yardımsever, sabırlı, yaratıcı, yeniliklere açık, analitik ve eleştirel düşünebilen, empati kurabilen, iletişim becerileri kuvvetli, sorumluluk sahibi olan, farklı sanat dallarıyla uğraşan veya sanat dalları hakkında farkındalığı olan, yazılımlar, robotlar, sanal gerçeklik sistemleri, sensör tabanlı rehabilitasyon teknolojilerine ilgi duyan kişiler için uygun bir tercih olacağı öngörülmektedir.
Otizm, serebral palsi, özgül öğrenme güçlüğü ve farklı genetik hastalıklara sahip çocuklarla; alzheimer, demans ve parkinsona sahip yaşlılarla; ruhsal hastalığa sahip bireylerin yaşamlarına dokunmak isteyen kişilere uygun bir meslektir.
Ergoterapistler hastanelerde, kliniklerde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, okullarda, ev bakımı programlarda, toplum sağlık merkezlerinde, huzurevlerinde, fabrika ve işyerlerinde çalışabilirler. Günümüzde mezunlarımızın çalışmayı en çok tercih ettikleri alanlar ise devlet hastaneleri ve özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleridir.Ergoterapistler, yüksek lisans ve doktora çalışması yaparak akademik kariyer basamaklarında ilerleyebilir. Çalışma alanlarına bağlı olarak çeşitli kurum ve kuruluşlarda çalışabilir ve görev alabilirler.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülmektedir.
Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabileceklerdir. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı sonrasında gerçekleşmektedir.
Kurum içi ve kurum dışı, sağlık bilimleri bölümleri.