Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GRA231 |
TİPOGRAFİ III |
3 |
4 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. İREM FULYA ÖZKAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Tipografik kompozisyon ve tipografi ile bilgi verme yöntemlerinin pratik uygulamalarını yapar. Yazı tipleri ile tasarlamada, iletişimi farklı yaklaşımlar geliştirerek görselleştirir. |
İçerik: |
Tipografinin ileri düzeyde incelemesi: tipin algısal yönlerinin analizi, tipografik değişkenlerin araştırılması ve açıklanması, bilgi sistemlerinin planlanması ve organize edilmesi ile ilgili mantıksal konuları içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Etkili hiyerarşi ve tipografik ifade ile karmaşık bilgilerin işlevsel organizasyonunu planlar. |
Tipografinin ve imgenin sözel ve görsel ilişkilerini incelemek için dili metaforik ve sembolik biçimde kullanır. |
Kitlenin ihtiyaçlarını karşılamak için farklı yaratıcılık düzeylerine sahip tasarımlarda tipografiyi kullanma becerisi gösterir. |
Dinamik ve anlamlı tasarımlar oluşturmak için yazı tipi ve görsel arasındaki ilişkiyi kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Araştırma |
Tarih içerisinde yazının estetik evrimi ve bugünü |
Sunum/Anlatım |
2 |
Araştırma |
Yazı tiplerinin kavramsal ve duyusal yansımaları |
Sunum/Anlatım |
3 |
Araştırma |
Vektör tabanlı tipografik denemeler |
Sunum/Anlatım |
4 |
Uygulama |
Öğrenci çalışmaları üzerinden tipografik yorumlama |
Uygulama |
5 |
Araştırma |
Öğrenci çalışmalarının analizi |
Uygulama |
6 |
Araştırma |
Kurumsal font ve Tasarım ailesi üzerine anlatım |
Sunum/Anlatım |
7 |
Araştırma |
Harf tiplerini duyusal etki ve göstergebilim açısından yorumlanması |
Sunum/Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Uygulama |
Proje: Yazı tipi yapımı |
Uygulama |
10 |
Araştırma |
Proje analizi ve yorumlama |
Uygulama |
11 |
Uygulama |
Fotoğraf ve yazı kullanımına örnek tasarım incelemesi |
Uygulama |
12 |
Araştırma |
Fotoğraf ve yazı kullanımı için eskiz çalışmaları |
Sunum/Anlatım |
13 |
Araştırma |
Proje yorumlama ve değerlendirme |
Uygulama |
14 |
Araştırma |
Proje analizi ve yorumlama |
Sunum/Anlatım |
15 |
Araştırma |
Dönem değerlendirmesi |
Sunum |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Harris P., Ambrose G. (2014). Grafik Tasarımda Tipografi, Literatür Yayıncılık. |
Harris P., Ambrose G. (2012). Tipografinin Temelleri, Literatür Yayıncılık. |
Garfield S. (2012). Tam Benim Tipim, Domingo Yayınları. |
Sarıkavak N.K. (2014). Çağdaş Tipografinin Temelleri, Seçkin Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
wil be able to demonstrate....
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
3 |
6 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
13 |
3 |
39 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
6 |
6 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|