Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GRA251 |
İLLUSTRASYON I |
3 |
4 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Arş.Gör. CEREN İREN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bir düşünceyi veya bir kavramı görsel olarak anlatma ve bu anlatım için gerekli teorik bilgi ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
İllüstrasyon ve ilgili sanat alanındaki anahtar terimleri, estetik ve teknik bilgileri,İllüstrasyonun problem çözücü, bilgilendirici, eğitici, eğlendirici, hikaye anlatıcı gibi yönleriyle görsel bir şekilde iletilmesini, Deneysel metotlarla tasarım bilincini ve uygulama tekniklerini geliştirmeyi kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İllüstrasyonun grafik sanatlardaki kullanım alanlarını bilir. |
Gerçekçi bir görüntüden illüstrasyona geçişini, başkalaşımını, dönüşümünü açıklar. |
Bir bilgiyi veya bir öyküyü çizime dayalı olarak anlatma becerisi gösterir. |
Bilgisayar destekli eğitimin öncesi ve sonrasına katkıda bulunacak uygulamalar yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Araştırma |
İllüstrasyon tarihi, ders tanımı ve illüstrasyonun kullanım alanları, İllüstrasyon sanatçılardan örnekler, Gerekli malzemelerin tanıtılması, Çizgi çalışmasıyla öğrencilerin illüstratif bakış ve becerilerini değerlendirme |
Anlatım, uygulama |
2 |
Araştırma |
Çizgi ve renk çalışmaları |
Anlatım, uygulama |
3 |
Araştırma |
El yapımı harf ve çizim ile metin-imge birlikteliği |
Anlatım, uygulama |
4 |
Araştırma |
Absürd, avangard, fantezi veya etik öğelerden birini içeren afiş, poster, broşür |
Anlatım, uygulama |
5 |
Araştırma |
Portre, Değişik malzeme ve tekniklerle yorumlama, Portreye çerçeve çalışması, Süsleme ve bezeme |
Anlatım, uygulama |
6 |
Araştırma |
Fotoğraftan illüstrasyona geçiş |
Anlatım, uygulama |
7 |
Araştırma |
Görsel metafor |
Anlatım, uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Araştırma |
Gözlemsel çizim. Defter üzerine uygulama (Eskiz defteri) |
Anlatım, uygulama |
10 |
Araştırma |
Hikaye anlatıcılığı, kitap resimleme |
Anlatım, uygulama |
11 |
Araştırma |
Hikaye anlatıcılığı, kitap resimleme |
Anlatım, uygulama |
12 |
Araştırma |
Kolaj, Çizim ve karışık malzeme kullanarak yapılacak |
Anlatım, uygulama |
13 |
Araştırma |
Tebrik kartı, Özel günler için |
Anlatım, uygulama |
14 |
Araştırma |
Sanat tarihinde önemli bir tablonun illüstratif yorumu |
Anlatım, uygulama |
15 |
Araştırma |
Keçeli kalemle soyut veya geometrik kompozisyonlar |
Anlatım, uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Souter, N&T. (2012). The Illustration Handbook, Chartwell Books; Reprint edition. |
Wigan, M. (2014). Text And Image, Routledge; 1 edition. (M. Wigan) |
Heller, S. & M. Arisman. (2000). The Education Of An Illustrator, Allworth Press; 1 edition. |
Hamm, J. (2000). Drawing The Head And Figure, TarcherPerigee; Later Printing Used edition. (J. Hamm), |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
wil be able to demonstrate....
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
12 |
4 |
48 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
12 |
3 |
36 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
40 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|